söndag, april 01, 2012

Maken 60 år och ……

grundlurad! Riktigt jävla grundlurad. Har nog aldrig blivit så lurad i hela mitt liv säger han idag.

Fick en idé att nu ska vi fira Olle ordentligt på hans födelsedag. Planeringen började för c:a 2 månader sedan. Problem nummer ett – var ska vi va. På Falkängen naturligtvis – Problemet löst.

Kontaktar Olles tre barn, nu får ni hjälpa mej att lura skiten av Olle. Tezzan & Henrik  får "bjuda in" oss på middag på lördagen till att börja med, så anar han ingenting. David kontaktar syskonen, jag kontaktar vännerna. Martina skulle baka och så vidare och så vidare.

Vi håller kontakten via FB och mail, vilket är till 100% säkert eftersom Olle inte går i närheten av en dator. Ringer och träffas gör vi de kvällar då han jobbar kväll. Henrik fixar maten från ett av "sina kök". På torsdagskvällen så dukar jag och kollegan festbordet, svarta dukar, orangea, servetter ris med orangea fjädrar och ljuslyktor. Vad betyder detta, jo det är ju HD:s färger.

Nu kommer vi till dagen D, 22 personer samlas 15.45 i Falkängen kaffestuga, samma klockslag ringer chefen mej och undrar om jag möjligtvis kunde åka ner till Falkängen och byta en huvudsäkring som troligen gått söner i ett av skåpen utmed gatan. Ja men, vi ska ju in på middag till staden, kontrar jag. Men kan du inte ta den svängen om Falkängen. Detta är ju inget ovanligt med mina akututryckningar,  att jag åker ner och lägger ut nycklar i nyckelskåpet, eller sätter igång värmen i nåt rum. Olle blir inte misstänksam över detta.

Vi hade nästan blivit klara här hemma med den personliga vården inför middagen i Lidköping, De var bara att ta på sej gåbortkläderna. Nu fick jag väldigt bråttom, jag muttrar och svär över de där förbannade säkringarna och värmesystemet på vandrarhemmet. Olle fattar nada.

- Jag måste kissa innan vi åker , messar till David "vi åker om två minuter".

Ut i bilen muttrar och svär över säkringarna – Olle fattar nada. Ner till byn, sladdar in på cykelvägen och parkerar utanför personalingången. Kastar mej in i köket fortfarande muttrande, Olle i släptåg, in i Frukostrummet, jag muttrar fortfarande om att skicka personalen på  kurs för att lära sej byta säkringar. Olle kommer en liten bit efter mej, och han tvärnitar i dörren till Frukostrummet, ser alla som samlat sej i rummet och kommenterar – Det luktar mat här. Han fattar fortfarande nada. Sen tappar han hakan och axlarna faller ner och sen går hissen helt plötsligt ända upp. JAG ÄR GRUNDLURAD!

20120401_2

Barnen med familjer hade fixat det så fint under eftermiddagen. Henrik hade fixat underbar mat till ungefär 75 personer. Attans vad mat det blev över. Tessan hade fixat finaste tårtan ett däck.

20120401_1

Videokameran tar inga bra stillbilder, hoppas att jag kan få lite stillbilder från gästerna.

En liten filmsnutt kan det kanske bli framöver.

Kan bara tala om att Olle har inte "LANDAT" än. Det tar nog några dagar.

Tack alla som hjälpte till att lura Olle, som egentligen fyller idag, han är ju ett aprilskämt så stor han är.

4 kommentarer:

HK.Jonsson sa...

Där fick du ha ha Hoppas dagen var en njutning trots blåsningen..
Stompers MC

Nea theCat sa...

Så bra det måste ha varit. Kul när man lyckas hålla det så hemligt! Grattis till "gubben"

Nosgos.

vimsan sa...

Hahaha, jag kan riktigt se hur kronan trillar ner på honom :) Härligt att kunna blåsa nån så :)
Kram Jam o Spinn

Unknown sa...

hehe Underbar när det blir så lyckat.
Tazz&Kram