onsdag, april 18, 2012

Sjukgymnasten

ringde i går vid niotiden, har en återbudstid klockan 10.00 kan du komma? Klart jag kunde. Var ner till Gunnel i Götene och hon kollade igenom rörelseapparaten, vissa nerver sitter i kläm. Ska nu göra vissa övningar och framförallt "lyfta mej i håret" (sträcka på mej och ändra hållning). Har alltid gått lite hopsjunken, måste försöka ändra på detta.

Lite andra ärenden uträttades på eftermiddagen, var i en del affärer och eftersom jag aldrig "släpper mitt arbete" trots att jag för tillfället är arbetslös t.o.m 30 april, så kollade jag efter om de hade vaxdukar runda och det fanns, köpte en på prov, dessutom så inhandlade jag en "på metervara" också. Borden på uteserveringen behöver ett "litet lyft" så nu ska vi testa.

Tog med mej kompisen Inger till Mariestad under eftermiddagen för att kolla lite. Där införskaffades "klämmor till vaxdukarna" så de inte blåser åt he***te. Jag var på jakt efter en bra kudde och ett fluffigt täcke, detta hittades också. Eftersom jag då aldrig släpper jobbet, så slog jag en signal till Mia, det fanns sånadäringa madrasskydd, som är så bra att ha uppepå madrasserna. Det är mycket lättare att tvätta en sådan än en hel madrass. Det var jättebra pris på dessa nu 45:-/styck. Tjugo stycken inhandlades.

På fredag ska jag till katthemmet, det har kommit in sex stycken nya hemlösa stackare. Fler lär det komma, det är nog ett polistillslag på gång igen. Eva är i stort behov av goshem nu. För att vända skyggisar till tryggisar.

Katthemmet har ju stödmedlemslotteri varje månad. Har "klippt ur" en bild av den tallrik som kommer att lottas ut under juli månad. Dessa små lurviga svart/vita var så hemskans söta så jag var bara tvungen att visa dessa.

SONY DSC

Kan det vara kompisar till våran hjärncellslösa Lurvas Von Örontofs.

Ha en god "lellelördag"

1 kommentar:

Unknown sa...

JÖsses vilken härlig bild.
Kram och snart ses vi :-)
weeee