torsdag, april 12, 2012

En förskrämd klen liten

stackare till läkare fick jag besöka idag på Vårdcentralen. Han bara mumlade och hummade lite, skrev lite på ett papper och rekommenderade sjukgymnastik. Så fick jag lite mer piller också. Han var snäll nog att skriva en remiss till öronklinken, så jag får komma in och dammsuga lite i lurarna igen.

Måste man vara frisk för att orka vara sjuk. Tacka vet jag den rejäle läkaren jag hade på ortopeden i Skövde, som röt när han kom in genom dörren, –Är du här nu igen!!!! Den kunde jag hantera, men en liten förskrämd stackare på 25-28 år som knappt vågar säga nåt, jag  FIXAR inte sådana typer.

-Kan du lyfta armen så, kan du lyfta armen si. Fasen jag vill veta vad det är som är FEL. Skriv en remiss till magnetröntgen, känn på leder och muskler, bänd och vrid lite var gör det on och vad kan det vara. Nä nä, hum hum mutter mutter, lite piller och lite sjukgymnastik, blir det inte bättre så boka en telefontid…….

Jag tog iallafall vägen om min gamla sjukgymnast i Götene och bad om hjälp, hon skulle ringa när de hade tid, för det var lite kö.

Det var marknadsdag också i byn, gick en sväng och vad fanns det, jo tröjor, strumpor, godis mobilskal, strumpor igen, leksaker, plastpåsar, sen lite sockar och strumpor igen…… Ja jag inhandlade ett gäng strumpor 14 par för en hundring. Nu har jag strumpor i 5 år.

Jag var ju till banken igår med brevet som kommit till mamma om övertrasserat konto. Jag lämnade fram brevet med kommentaren – jag har fått ett brev. Han tittade på brevet och tittade lite frågande på mej, – då tillade jag – Anja har varit död i över ett år.

Kan man tappa ansiktet så gjorde han detta. jag påpekade att jag varit inne med alla papper och fullmakter mm och ändå så händer detta. Han går efter sin kollega, en sån där lite barskare bankdam. Talar återigen om att jag varit inne, och informerat, till och med dagen efter dödsfallet. Hon muttrar lite och säger – jag får tala med våran jurist. Så springer hon iväg, tar kopior på handlingarna och säger att hon ringer mej.

Nu ska det bli spännande att se vad som händer. Det handlar inte om några stora summor drygt 200;- kronor, men det är principen. Det har inte varit några problem med andra instanser eller myndigheter, där jag bara skickat in papper eller ringt och talat om vad som hänt, men den här banken där jag varit personligen och lämnat in handlingar, där är det problem……..

Ha en braig kväll

1 kommentar:

Unknown sa...

Jösses vilken dag du haft.
Ja, man ska vara frisk för att orka vara sjuk. :-( kram i massor