torsdag, april 19, 2012

Ibland är det lite väl snabba bud

Var ju på vårdcentralen förra veckan och bad dem skicka en remiss till öronkliniken så jag får städat lite i lurarna. Det blev nästan en akuttid, fick en tid med posten idag vid 14-tiden, felet var bara att jag skulle varit där 10.50 idag!!!! Dessutom till KSS. Vill ha min vanliga städare och han finns i Lidköping.

Ringde till tidsbokningen och fick en tid den 10 maj i Lidköping.

Ibland går det undan, kanske lite för fort, därav en utebliven patient idag, en tid som någon annan behövt haft.

Däremot kanske det var bra, för den läkaren hade definitivt inget vanligt svenskt namn, jag vill ju gärna att de förstår min rappa västgötska och det är inte lätt. Jag hade en kollega i Skåne, han ville gärna ha en ordlista för han fattade nada…….. när jag pratade, snabbt och med en grov dialekt, inte lätt *ASG* Stackar GJ.

1 kommentar:

Unknown sa...

*Antecknar lexicon i min packning till nästa helg* :-)