onsdag, april 25, 2012

Kinnekullepudding och ett jäkla röj

I går kom Tezzan, Olles dotter, med familj hit. En hel KVART för tidigt!!!! Det skulle ätas Kinnekullepudding, de hade själva bjudit in sej till detta spektakel. Vi satt här och tjötade till åttatiden, då var det dax för familjen att återvända till stora staden för min inbrottskollega skulle natta sej, skola på morgonen.

I dag åkte jag ner till byn för jag hade hört glunkas om att Inge skulle komma med kärran, det var en del i förrådet som skulle slängas. De åkte en vända till återvinningscentralen. På hemvägen var de och hämtade en frysbox hos grannen, tack för den. Hoppas den nu fungerar när vi "drar igång den".

Jag och kollegan som också var där en sväng, fick värsta rycket. Jäklar anamma vad vi kastade saker som bara står å står å står. Inge vart riktigt förtvivlad, men jag har ju vart en sväng till ÅVC. Kasta sa jag, men sa Inge, kasta sa jag… Ja ja, det hamnade mycket i containern. Mia hon gick sin väg *asg*.

Vi gjorde iordning på golvet (grusgolv) med skivor så att vi kunde ställa alla frysar på detta och det blev såååååå gott om plats. När sen alla trädgårdssoffor är utburna också, ja då blir det rena rama aulan där inne. Fy fasen vad skit det samlas, det kan va bra att ha. Jag hatar de orden, KAN va bra att ha = kasta. En liten plankstump, en lite bit mjuk gipsskiva, eller en gammal skylt som ALDRIG kommer att användas. Då är det bättre med lite "space" så det går att röra sig. Det samlas snart mer brôte, så det blir nog en rensning nästa år igen :)

Har fixat ett gäng bilder till Lädergods, grannarna ska vara med på vårrundan som är den 5-6 maj.

Fyra dagar kvar, sen drar det igång igen vid tvåtiden på Valborgsmässoafton.

Sov gott!

1 kommentar:

Unknown sa...

*fnissar*
Här är det "kasta det mesta eller sälj" som gäller
Kram