måndag, april 02, 2012

Inbrottstjuv

Glömde ju att berätta att jag gjorde mitt livs första inbrott i lördags, tillsammans med Bonusbarnbarnet Matilda, så gjorde vi inbrott hos Christian.

Christian, den jäkla knallkorken, hade slagit igen dörren till sin ena ateljé på Falkängen. Huvudnyckel passar INTE till detta lås. Vad gör man kl 22.00 på kvällen och ingen nyckel, även reservnyckel var borta. Jo man tar en skruvmejsel, bryter loss listerna runt fönstret som sitter i dörren och plockar ut rutan. Sen sträcker man in armen och låser upp från insidan. Det är inte bra med, vad jag kallar snäpplås. Hemskans lätt att slänga igen dörren och sedan stå där med lång näsa.

Nu kan jag även titulera mej som inbrottstjuv. Jag fick goda påhejande från Matilda, så hon kan kalla sig assisterande inbrottstjuv. Det ska börjas i tid :)

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh my... =)

Unknown sa...

Åh vad duktiga ni var ! *ler*
Tazz&Kram