fredag, mars 30, 2012

Tänk vilken tur jag haft

Ända sen jag slutade på Landstinget har jag haft hel fantastiska chefer, ja det hade jag väl då också men efter att jag slutade och började inom den privata sektorn så känns det annorlunda.  Det blev några stycken, chefer,  innan man fick sparken för 5:e gången och slutade, 1men jag har alltid gillat, och tror även att gillandet har varit ömsesidigt vad gäller chefen/Skat-Ann. Har alltid kunnat prata med mina överordnade, har alltid kunnat krama om och fått en varm kram tillbaka av mina överordnade, det känns underbart.

När vi, maken och jag, var på Utsikten och fikade första gången, då träffade jag en person som blev min vän, en riktigt god vän, som jag känner att jag kan "göra vad som helst för". Kemin stämde och det var lätt och prata denna människa. Min underbara vän MIA.

Mia blev senare även "min chef" (fast det är jag som bestämmer) och med henne kan jag prata om allt. Vi har gått igenom en hel del tillsammans nu. Tragiska saker som vi pratar oss igenom. Det har hänt så mycket de senaste åren och Mia har lyssnat när det hänt tråkigheter, och nu lyssnar jag på henne.

Förra året gick jag igenom det som hon går igenom nu, en förälder går bort. Kan jag komma med goda råd om hur jag kände då och känner idag så känns det bra. I kväll har vi haft en långt samtal om vad som hänt och det känns skönt att kunna lyssna så som hon lyssnade på mej för ett år sedan. När mamma vandrade vidare, så var Mia den jag först ringde till. Är det en god vän eller?

Lilla Mia jag skickar tre hjärtan till dej. Du är bäst. Kramis.

I samband med att jag började jobba där jag jobbar under nu så har jag även fått fler nya goda vänner. Jag måste säga att trots det är jävlig tufft så orkar jag, för jag har så UNDERBARA kollegor. Kram på er allihopa!

Vad har vi gjort idag, jo maken och jag var på IKEA i Jönköping och köpte nytt, eller snarare två nya, köksbord, två slagbord som vi nu kan modifiera efter antalet gäster. Det bidde attas bra. Jag är så nöjder. Kanske ska vi skaffa nya köksstolar också, vi får se. Vad som är bra med två köksbord, det är att vi kan ta var sitt ifall vi skulle flytta isär *mohahaha*.

Ha en braig helg gôtt fôlk!

Nu ska jag natta mej så jag ôrker me morrondagen. Å passa er på söndag så ni inte blir "lurata" de ä ju 1:e april :)

Rapport kommer om mitt aprilskämt som jag har på lut!

Kramelikram till er alla!

Inga kommentarer: