fredag, september 24, 2010

Vi har nog, trots allt….

….fattat rätt beslut, vad gäller Vilja. Nu tycker ni nog att jag är “dum i huvudet”, men efter att ha pratat med en god vän, som i sin tur “kan prata” med djur, så förstår jag att beslutet var rätt.

Hon hade känt av gammelkatterna igår och de tyckte inte om nykomlingen, för hon tog för stor plats, det finns inte plats för en till. Dessutom var hon så mörk i färgerna (troligtvis så uppfattade de inte hennes ögon). Det var dessutom något som inte stämde med matplatserna längre, Vilja åt ju ur alla matskålar. Smulan kunde tänka sig att accepterat den lilla, men Snuttis, aldrig. Hon har det för bra för att bli störd av en liten unge.

Det här med att prata mej djur, fnyste jag åt förr, men inte nu längre. Smulan vart ju konstig och rädd helt plötsligt en dag när hon var mindre. Så fort det kom någon som stannade på parkeringen så stack hon. Jag sa att det har nog varit någon här som inte varit snäll. Kontaktade en “djurpratare” och mycket riktigt, hon hade blivit sparkad av en som varit på besök när vi inte varit hemma, dessutom hade han skinnställ. Klassa mej gärna som en knäppis men jag tror på sådana här saker mer och mer.

Nu har jag dessutom  fått rapport från Viljas nya matte att hon nosar runt i huset, hon lägger sig i fönstret när barnen blir för närgångna, och hon hade krupit upp till matte när barnen sov middag. Det låter tryggt. Hon hade ätit och varit på lådan. Så hoppas hoppas att det går bra.

Men hon fattas oss!!!! Bustrollet, Snöret, Hjärtat Vilda Vilja och all vad hon nu fick heta när hon var här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar ju då som om lilla Vilja har fått ett hem hon trivs bra i och där hon blir accepterad. Fast det lär ju kännas som att slita ut en del av hjärtat att lämna bort sin familjemedlem. *sniff*

Skat-Ann sa...

Ja du Peter, detta var nog en av de värsta dagarna jag genomlidit....

Findus, Isak och Rasmus sa...

Ånej, vad det måste kännas i mattehjärtat! *sniff* Som ni hade sett fram emot att få hem Vilja. Men naturligtvis förtjänar alla tre katterna att ha det bra och då var det kanske rätt beslut att Vilja fick ett annat hem. Det låter som om den lilla damen redan gjort sig hemmastadd. Men naturligtvis blir hon saknad, det lilla livet. *kurr*

Max och Måns sa...

Det är inte alltid ni 2benta får som ni vill. Men många nosbuffar från oss att du gjorde så att alla missarna fick det bra till sist!
Finns de som inte lyssnar på sina missar tyvärr...
Kurr från
M&M

Dui och Deco sa...

Klokt beslut även om det är tråkigt, alla ska ju ha det bra. Nosbuff

Unknown sa...

Jag har inget till övers för djurpratare då jag tror det är humbug och folk som tjänar pengar bara. Ja, jag har haft en hemma.
MEN, är glad för er skull att det fungerade för lilla Vilja.