tisdag, september 07, 2010

En oplanerad uppgift

blev det i morse. Broder ringde och frågade om jag kunde komma och hjälpa till med lite lyft hos far och Marita som ska flytta. Pappa ska inte anstränga sig och Marita ska heller inte göra detta. Det blev att kasta sig i bilen och åka till Karlsgården. När vi hade fixat upp grejerna i lägenheten körde vi en sväng till. Ove har stor V8 pickup så den fick lastas med diverse saker.

När detta var gjort så åkte vi till Biltema, jag behövde ett nytt batteri till triken. Kedjan till plånboken som jag förvarar i vänster benficka hade åkt ur fickan under söndagsturen och legat mot batteri och jordning så det hade smält hål i batteriet. (nu slår Anders ihjäl mej) det kunde ha slutat illa, riktigt illa Biltema hade givetvis inget som passade. Fick beställa detta på Mekonomen i staden för avhämtning i morgon.

Jag har letat efter en ny mc-jacka med fransar, men inte hittat någon, den jag har idag är helt underbar, men jävligt tung och dessutom är det en tryckknapp, som håller skärpet, som gör så förbannat ont i ryggslutet, därför har jag gett mej den på att hitta en ny. Detta gjorde jag idag. Maken skulle in med hojen till firman för diverse åtgärder och besiktning så jag skulle hämta honom i staden.

Jag gick i och kollade runt lite och där hängde den. Dessutom så var det 50% på nästan allting. Jag slog till direkt. Så nu har jag en snygg hojjacka utan tryckknappar.

Det fanns mycket hojtillbehör billigt också, men inget som passar min specialbyggda hoj.

Ha en god kväll. I morgon är en ny dag med nya överraskningar!

Inga kommentarer: