onsdag, september 29, 2010

Vad är det som händer

Ja sen jag senast skrev så har pappsen blivit inlagd på Kärnsjukhuset igen. Hjärtat krånglar eller kärlkrampen  rättare sagt kanske. Han har gjort arbetsprov igår och detta var OK. Så just nu skulle jag tro att han genomgår en kranskärlsröntgen igen. Stackars lilla pappsen.

En sådan här sensommar vill jag ALDRIG uppleva igen. Har bara hänt för mycket.

Snöret Vilja saknar jag fortfarande och kommer nog att göra så under lång tid, tänk att man fäster sig så fort vid ett litet snöre med fyra tassar och ett “tyck synd om mej” jam…… Fanns en fördel med att Snuttis inte kom in under den tiden Vilja var här, det släpades inte in några möss!!!! Inatt har det varit slakt av två under sängen…….. Men så mattiga/hussiga de har blivit. Helt oroligt.

På måndagseftermiddag kom Carl&Flora (Christian och Lotta) och rensade i träden hemma, alla päron och äpplen som gick att skaka ner tog de hand om. Det är jättebra för då slipper vi köra ut all frukt i skogen. Så nu behövs den inte plockas upp innan gräsklippningen.

Skulle väl egentligen sätta mej på hojen, ut och gasa lite nu när det är så fint väder, men jag är lite trött och mör. Vi har nämligen börjat med fönsterputs på jobbet. Detta är inte något lättvindigt jobb. Det är jättegamla fönster, kitt och färg lossnar och det är innanfönster som ska plockas ut, putsas och skruvas tillbaka. Pust….. Sen är det ju inte så att det är 10 stycken utan det är …. jag jag vill inte ens räkna.

Här är i alla fall en som är ute och hojar med sällskap. En liten kul video. Klicka och kolla Katt på hoj.

Hur som helst, ha en bra eftermiddag och kväll!

2 kommentarer:

Wikki sa...

Ibland passar vissa katter bara inte ihop... Det var så hos oss när Vevve bodde här, och jag magrade så. Balansen i ett katthem är viktig, och de "gamla" katterna som fanns där först, de ska ju inte behöva gå under!
Och nu är det ju inte så att du kastat ut lillkatten i skogen utan du har sett till att ge henne ett nytt hem, där du ju kan hälsa på henne! Så låt ditt hjärta tröstas av att de andra katterna kommit in igen - det behövde de....
Ibland vill man så gärna att allt ska bli bra för en ny liten misse, men det var inte dags än?! Kanske så småningom den tiden kommer, ska du se!
NosPuss Wikki

Unknown sa...

wow vilken läcker hojkatt.
Pappsen får krya på sig.
Kram