söndag, september 19, 2010

Hur ska det gå?????

Vilja har tagit över här i huset, de andra damerna ligger ute, vill inte vara inne med den nya individen. Dessutom gick kattluckan i “baklås” inatt så Snuttis kunde inte komma in. Då som nu vart hon skitsur, så hon ligger på altanen och vresar.

Våran nya katt kan inte jama, hon låter som hesa fredrik, det bara väser i gapet på henne. Låter så roligt, men det hörs knappt. Inte bra ifall hon skulle råka bli instängd.

Leker gör hon, hon “vet inte till sig” bland alla EGNA leksaker. Hon stutsar från den ena till den andra. Mattan är också go, att kloa i. Hos Eva hade hon ingen matta på golvet av förklarliga skäl. Hon älskar att dra sig fram och tillbaka på den vid spisen. I natt sov jag i min reclessfåtölj, Vilja sov på min axel. Där låg vi hela natten.

Hon gillar datorn också som framgår av bilderna. Den får jag inte använda, jag ska ägna mej åt henne.

 2010_09_19_5

2010_09_19_6

 

2010_09_19_3  2010_09_19_2 2010_09_19_1

2010_09_19_4

Får väl ägna mej åt lite bus igen då.

Nu måste snart våra andra katter komma in och STANNA inne…  De kommer in och äter, men sen, ja sen ska de ut igen…..

2 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det blir nog bättre om några dar sådär.. Men hon är för söt lila Vilja! Verkar känna sig hemma. Nosbuff

Unknown sa...

Gosnosarna då.
Inte lätt med nykomling inte, men det löser sig vad det lider.
:-)