onsdag, september 22, 2010

Pip-Lisa

heter hon numera. Hon piper  å piper efter oss, hon går “fot” som en hund inne och hon skrämmer slag på Smulan och Snuttis.

Busas hela tiden

2010_09_22_1

Sen är det mer av samma vara

2010_09_22_2

Men det går faktiskt att ligga still också, men inte länge

2010_09_22_3

Men jag blir ju såååååååå trött av allt busande.

Jag har varit ute ganska mycket idag, när jag kommer in så har hon gått upp till sovrummet och lagt sig i bokhyllan, känner sig väl trygg där inne.

Tvättade bilen i morse vilket var en anstängning, ont som fan,  har sedan “höstat” lite i trädgården, kastat alla vissnade sommarblommor, börjar förbereda lite inför kommande inflyttning av alla frostkänsliga växter. Får ta det lugnt med kröppaskrället känner jag

På kvällskvisten var vi uppe i Korsgården och kollade deras förberedelser inför Ljus och Eld som går av stapeln på kullen i helgen. det kommer att bli jättemysigt där, kolbullar serveras i kolmörkret, levande musik, Skogsfolket säljer hantverk, Carl&Flora säljer marmelader, sylter och saft. Drakfältets keramik är på plats och någon mer som håller på med medeltidssaker. En spännande blandning!

I morgon är det servicedax av Kian. Under tiden fördrivs ett par timmar hos Rolle och Anita. Ska även möta broder Ove  och kamrat KP i Falköping. Ove har med sig en kasse  kantareller, så jag vet vad jag får göra när jag kommer hem… Just det, rensa svamp.

Må så gott!!!

Inga kommentarer: