tisdag, december 22, 2009

Vinter hos Kvarnmannen

Grannen Ingela och jag åkte ner till mannen i Kvarna för att fika idag. Det är så mysigt där. Han har verkligen fått i ordning på torpet. Det hade bakats struvor under gårdagen så det bjöds på kaffe och kaka. Grannen hade med sig jättegoda Lussebullar.

En bild från köket

SONY DSC

Christian visade runt Ingela i själva Kvarnen och jag klättrade runt lite bland isen.

SONY DSC

SONY DSC

Måste åka dit när solen skiner, det var lite dystert idag. Igår var det så otroligt fint när jag åkte till Mariestad. Solen stod som spön i backen och det bara gnistrade och gnistrade och gnistade. Kallt som fasen var det.

Den 21 december 2005 var det +1,5 grader och uppehåll
Den 21 december 2006 var det +4,5  grader och uppehåll
Den 21 december 2007 var det  +1 grad och uppehåll 
Den 21 december 2008 var det +6,5 grader och regn.
Den 21 december 2009 var det -15 grader och snö.

Före 2005 vet jag inte. Jag fick nämligen en 10-års kalender av GG på en mässa hösten 2005. Den skriver jag i varje dag, så redig är jag. 

2 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Jättevackert vinterlandskap!

Anonym sa...

Skriver du temperaturen i kalendern varje dag i flera år! Du är tokig men lite kul är det också! :-)