söndag, december 20, 2009

Vad har då hänt sen sist?

Fredagen ägnades åt att läsa och kolla katterna i trädet. Elda och dricka varmt te. Tomas och Ingela kom på kvällen för att hämta katternas gamla klösträd. Nu har Chester något att busa i.

Lördag så vad det till att åka till Mamma i Axvall och önska God Jul. När vi åkte så var det –8 grader kallt här hemma och när vi kom ner till Götene så var det –17 grader. Det är varmare på högre höjd.

När vi avlämnat en säck solrosfrö, en hink med talgbollar och en ny telefon i julklapp, ätit och druckit kaffe så for vi hemåt. Därefter så var det dax för mej att fara ner till  Falkängen för där var det bröllop mellan Hällekisprofilerna Eva Ekhagen och Roy Sällström.

Jag tycker de ser väldigt nöjda ut när väl ringarna var växlade. SONY DSC

Speciellt Eva *L*

SONY DSCChefen fick jag så småningom “fösa” ut, för snyftade hon, jag klarar inte bröllop och begravningar. *L*

Efter att ha hjälpt till med att få folk tillrättes där festen skulle vara åkte jag hem. Å jävlar va halt det var!!!!

Gick å la mej tidigt för jag var trött, sen vaknade jag vid tvåtiden (mutter) och då var det dax att läsa och dricke te, sen var jag vaken (massor med mutter). Somnade väl såsmåningom och vaknade vid 10-tiden. Då var det dax för “körkekaffe” hos Ann-Britt. Ulla-Britt tillbringar julen här så hon och även Mimmi var med. På eftermiddagen skulle vi till broder för julagröt, detta blev inställt. Vi fixade mat (rester från mamma) och nu sitter vi här igen. Jag bloggar och Olle sitter vid TV.n med Smulan i knät.

I morgon ska jag åka till Mariestad och fixa Feliway till katterna. bra när det smäller på nyår, Smulan är så helvetes skotträdd. Ska dessutom träffa Pappa och Marita. Han ska få lite öronmedicin av mej. Vi har samma problem eksem i hörselgångarna.

Julångesten har dessutom slagit sina klor i mej! Snart är det tack och lov över. Nu har jag jour över julhelgen så det blir till att va hemma.

 julgirland

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det verkar vara fullt upp! Här är i 08-land är det massor med snö och kallt! Vi håller oss inne och myser. tasskram

Findus, Isak och Rasmus sa...

Hej Skat-Ann! Tack för besöket! Vi blev så nyfikna att vi var tvungna att tassa över, för först trodde vi att någon skojat med oss. Eftersom Rasmus skulle kvittra efter fåglar, menar vi. Sen kom vi på att vi nog sett dina kommentarer på bloggar där vi också tassar. I vilket fall, du är väldigt välkommen! Vi ska kika på din blogg också. Kurr och burr/Stationskatterna

Anonym sa...

Chester och Moa(!) är glada och tackar över sitt nya klösträd, den röde ligger å spinner i knät nu :)