tisdag, december 08, 2009

Skat-Ann är nog ….

lite tokig kanske, men det bjuder jag på!

Igår var jag nere och hämtade min gran (plast) som har stått i ett konferensrum, som vi har som extra fikaplatser, när det är mycket folk under julmarknaden.

Den hämtades hem igår iallafall och jag bar inte upp den på vinden utan den ställdes på sin plats i vardagsrummet. Till saken hör att jag alltid är tidigt in med granen och tidigt ut. För att försvara mej lite, så kan jag skvallra om att min bror var ännu tidigare in med ovan nämnda grönsak.

julgran_med_klappar_1135071405Det finns ännu en orsak till att granen kommer in tidigt. Våran lilla “luddrumpa” Smulan, hon älskar julgranen. Jag hann bara ställa den på plats igår så låg hon därunder och kollade. Hon rör inget bara ligger där och tittar på allt som glittrar och blänker, kanske hon puttar lite försiktigt med tassen på någon kula eller lite på glittret, sen tittar hon bara.

Jag har tråkigt också, har inget att göra, är ledig och detta är jag inte van vid. Idag gick jag en kort promenad, men jag har en sån där gubbe med bockfot, horn och eldgaffel  som bland annat sitter i ett knä  och mina bägge fotleder. Han är inte kul att ha å göra med. Jävlar vad han sparkar med bockfoten emellanåt. Det får väl bli en bok eller ett korsord nu igen, och om en stund är det dax att tända i spisarna.

Något övrigt skvaller kan jag inte bidraga med. Endast att ett rykte säger att kvarnmannen ska komma till helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan få rita hur många träd och buskar det växer på 30 meter för mig. Då behöver du ju inte gå så mycket och har något att göra :)
Kram Ingela och Chester