söndag, december 13, 2009

Matte lurades igen

Fast idag lurade jag en annan katt. Snuttis.

Det finns nåt intressant där inne i “osten”. Jag vill komma åt detta!

2009_12_13_snuttis_1

Jag får väl krypa in lite till då…

Precis vad jag anade – Kattmynta har matte strött ut här inne. Det är ju attans så trångt bara. Den här är gjord för kattungar och jag är faktiskt stor nu! Men jag ska ha tag i kattmyntan!

2009_12_13_snuttis_2 Ha, jag klarade mej. Jag kröp in hela jag och vände därinne. Att väggarna håller på att ge sig det behöver vi inte tala om. De bågnade faktiskt när jag kravlade mej runt.

2009_12_13_snuttis_3När detta spektakel var över så gick matte ut och tände lyktorna på trappan.

2009_12_13_lyktor
Det är fint när det lyser på våran nya entré.

Ha en trevlig Luciakväll !

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vilken rolig grej! Mysigt med lyktorna. Tasskram

Skat-Ann sa...

Ja den är kul den. Lite liten nu men den funkar och det är nog den roligaste grje som katerna haft. Fick den som varuprov när jag jobbade på Granngården.
Lyktan har Herr Christian tillverkat!

Liza sa...

*Spinn* Vilken rolig ost du har!
Och vilken fin päls...
Tassen!