torsdag, december 17, 2009

Klösträdet har kommit….

är hopmonterat och på plats. Utkört med TAXI, ja just det Taxi.

Så är även katterna på plats. Ditlurade med lite kattmynta. Smulan ligger högst upp i  myskorgen och

2009_12_17_klostrad_1 

Snuttis ligger inne i “huset”. Det var längesen de var på samma plats.

2009_12_17_klostrad_2

Här bosätter sig väl sissarna nu, så länge som det är så kallt som det är nu. Just nu är det –7 , snöfall och en jävla blåst. Plogbilen kör fram och tillbaka här på vägen. Undrar hur det är uppe i Korsgården, hos Mosslotta och Paul. De har väl blåst inne i någon driva nu.

Kvarnmannen ska ju komma ikväll, fint i denna kylan, enkelfönster, utkylt, direktverkande el, nordan ligger på in i Kinnevika  Jag vill inte byta med honom.

Ha en god kväll, nu är det teatime för min del.

5 kommentarer:

Ruskan sa...

åååå...va mysigt dom har missarna! I mitt nästa liv skulle jag nog kunna tänka mej att bli katt hos er minnsann...
å tänk att få sina leksaker hemkörda med TAXI, det är grejjer dé... ;o)

Dui och Deco sa...

Vilken fint klösträd! och härlig bild! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Ruskan! Du får gärna bli katt hos mej i ditt nästa liv. Jag ska klappa dej på huvudet, dagarna i ända, jag lovar.

Dui & Deco! Ja trädet är jättefint och katterna trivs. Smulan ligger "paltt fall" på den översta hyllan just nu.

Em sa...

Gud så mysigt dom ser ut att ha det:) Ska hämta hem ett ungefär liknande imorgon faktiskt:D Vart köpte du ditt? Jätte snyggt val *tummen upp*

Kram/Em

Em sa...

Ja dom är verkligen kompisar nu för tiden, det var mycket jobb men det lönar sig! Hur många katter har du?? Dom jag sett på bild är verkligen super söta!:)