onsdag, september 16, 2009

Vill ta livet av Viktoria

Ja inte Viktoria då, utan Viktoria, plommonträdet. Är det någon som kan ge mej ett bra tips?

Varför ska detta träd, döden dö. Jo:

1. Plommonen smakar inte ett jäkla skvatt, bara vatten, ej ätbara alltså.
2. Det blir så in i helsikes mycket plommon, varje år, och det är bara att köra ut dessa i skogen.
3. Trädet är planterat på ett så urbota dumt ställe, så det går inte att klippa gräset smidigt.
4. Jag vill inte såga ner, för jag ska plantera (läs planterat idag) murgröna som ska slingra sig i detta. Hoppas denna växt om inte annat stryper Viktoria till slut.

Idag började jag med att åka in till Lidköping för att hämta (läs byta, fellevererade) plåtdetaljer till taket. Köpa rödfärg till garaget (Olle ska måla). Samt att åka ner till Falkängen för att dricka kaffe och till Hällekis Marin (samtidigt som föregående) för att inhandla Sikaflex till hängrännorna.

Därefter fick kärrningen mindre fnatt på Viktoria, så jag ringbarkade trädet. Ett led i mordet. Därefter grävdes en grop runt Viktoria, för att sedan plantera fem stycken murgröna i denna, som förhoppningsvis sakta kommer att strypa trädet om inget annat hjälper. Vi var även en sväng till Lotta och Paul med tegelpannor som grannen ville bli av med.

Skvaller: Två hus på Skagen kommer att bli till salu i höst enligt hörsägen vid Körkekaffet som återupptogs föregående Söndag. Fortfarande ingen rapport om doadebuten.

Kattcitat: En katt älskar att hjälpa till att städa upp bland dina papper.

Runda dimblå ögon stirrar intensivt. Älska mej, säger de, släpp in mej i ditt liv - så kan jag börja ta över hela din existens.

Apropå föregående blogginlägg! Kan ju äta tillsammans också *L*



Det var allt för ikväll.

3 kommentarer:

Solbränd sa...

Naturlig sötma i plommon kräver rikligt med solljus...

Skat-Ann sa...

Ja ja, men jag har ett annat träd med GODA plommon som ska sparas. Tillräckligt med solljus finns det alltså.

vimsan sa...

Haha, Jo jag känner igen det där..jag har ett äppelträd som tar upp en jäkla massa plats och inte går att äta mer än 2 dagar sen är de ruttna..Suck. Jag funderar på att göra som jag läste i en gammal bok..Borra stora hål i stammen och fylla med gift alternativt krut.. hehe.. men tar man krut så skjuter jag väl grannens hästar med äpplena istället, suck..
Ett aber det där!
kommer du på hur tusan man gör är jag tacksam för tips..
Kram Jam o Spinn