onsdag, september 30, 2009

Så kom den då......

....äntligen. Boken jag väntat på, Simons Cat. Helt otroligt roliga teckningar, med Simons Cat.



Nu är kontoschefandet över för denna gång. Chefen var och hämtade attiraljerna för en stund sedan. Nu återgår jag till slaveriet. Kanske skulle jag ta ledigt imorgon, eller också åker jag ner och syr några uppsättningar med gardiner.

Jag har en liten undran. Lillchefens bitska kommentarer lyser med sin frånvaro. Undrar om det är Mac-haveri". Kommentarena kanske inte orkar över till baksidan av detta höga berg eller.

Nu ska vi strax åka till min mor i Axvall som fyller 76 år idag. Har köpt en flaska likör till tanten. När vi kommer hem är det väl tid att elda i spisarna, för pelletspannan har vi inte dragit igång ännu (det är vi alldeles för snåla för). Detta kan Pappskallarna intyga, Olle fick i julklapp ett år en 25-litersdunk dieselolja, inslagen i julpapper (typiskt grannarna). Detta för att vi skulle kunna dra på lite mer värme när de kom och hälsade på.

Ett par andra kompisar kom hit oanmälda en tidig höstdag, jag hör frun ifråga säga till maken - att komma in här är ju för fasen som att komma in i ett kylskåp.

Varning utfärdas alltså. Innan ni kommer för att hälsa på oss, ring före, så vi hinner elda lite i kaminerna......

Skvaller! Idag gav jag upp, gav upp kortbyxorna, tog på mej ett par vanliga jeans i morse (det var ju frost). Känns lite instängt, har haft kortbyxor sedan i påskas, men nu så, gav jag upp.

Katten då. Glida över arbetsytor. Bli instängd i lådor.. Falla från hyllor. Huset är en lekplats för små kater.

Katter gör sig till för att ge ett bra intryck.

Inga kommentarer: