tisdag, september 08, 2009

Utmanad

har jag blivit av Vimsan



Mitt ord

SöndagsbästegåbortSopkattensmatteblogg
Det är ett ord!!

Mina utmaningar däremot blev lite knivigare. Skogsfolket från Kullen (uppdaterar sälllan) Likaså Reselotta *L*.

Lillchefen har ingen blogg, VILKET ÄR FÖRBANNAT TRÅKIGT HAN MÅSTE BÖRJA MED EN FOTOBLOGG. Ni skulle se vilka fina naturbilder den snubben har plåtat. ("där ligger de flesta i lä").

Jag få försöka att utmana Katten Gustav, där skrattat man gott. Får fundera lite till. Musslan för hon har min favoritkatt Blinka, som dessutom har fina kattungar nu. Fortsätter med Stekta Gröna Oliver Ulrika, min reservbroders sambo, en trädgårdsblogg. Undrar om Anita Fjäder kan tänka sig en liten utmaning. Hon har torp bakom vårat hus (nästan iallafall) och hon gör så underbara fjädersmycken. Så den femte Carina, grannens dotter i Borås, MC-familj även lilla vovven får åka med. Kul att veta vad de har för sig.

Det får bli mina utmaningar.

Idag har jag varit ledig, var uppe tidigt, för att öppna alla grindar, för snickarmäster skulle komma. Där efter så ropade favoritfåtöljen och snuttefilten på mej, att jag skulle komma och sätta mej lite, och där somnade jag så gott.

Sen har det varit trassel i trädgården. Triken kan jag inte komma ut med för det är massor med bråte ivägen. Plankor och bräder, sågar och andra verktyg, en bil står också utanför garaget, så det blir till att stanna hemma.

5 kommentarer:

Fjäder sa...

ETT ord var det!
Men eftersom det är så himla populärt att avstava ord lite hur som helst så måste ju bindestreck hålla ihop ETT ord...?!
En-förbaskat-trevlig-liten-blogg-om-katter-och-blommor-mm-samt-trakten-jag/vi-bor-i-och-gillar-så-mycket.

eller hur?

Kram Fjäder

Skat-Ann sa...

Så sant så sant

vimsan sa...

Haha, kul att ytterligare en sak var lika som här "Triken kommer jag inte ut med" det står en massa bråte i vägen...Vänta- var fasen hörde jag det sist? JUST ja det var ju här:)
Kram Jam o Spinn

Ps: snälla ta bort den jäkla koden då man ska kommentera så man orkar göra det oftare:)
Ds

vimsan sa...

Gissa vad???Jag har lyckats med det OMÖJLIGA! Jag fick ut både Trike och kärra! Men det var ett jäkla slit! Funderar på att ta den till affären idag då det ju ändå är dags att fredagsmysa:)
Solen skiner och det är varmt så läget är perfekt!
Kram Jam o Spinn
Ps; Hoppas du blev lite avis nu:) Ds

Skat-Ann sa...

Ja lite då (avis alltså). Ska ha gäster ikväll (Chef och lillchef) så det blir väl till att fixa med mat och städ. Triken kommer lätt ut nu för alla snickarns grejer är slyttade. :) Kanske tar hojen till jobbet imorgon. Maken ska åka Vänern runt. Jag ska arbeta lite.