söndag, september 06, 2009

De blev ingen tur idag....

trots att han där uppe slutade hinka ut vatten. Jag gitte inte. Det blev lite allmänt pyssel i trädgården istället. Rensning av plattgångar och ansning av blommor. Var dessutom upp till Skogsfolket med en påse gula plommon.

Pratade med grannen över staketet och hör att det knakar och knäpper bakom oss. Helt plötsligt fläker sig hennes plommonträd. För mycket frukt, för tungt. Nu fick hon att göra en stund.

Fick även mail från chefen, hon hade fixat alla rummen efter gästerna idag, så jag får disponera min tid som jag vill imorgon, vilket innebär att fortsätta att högtryckstvätta alla trappor, det är bara 20 stycken kvar nu. Snyggt blir det!

Just nu står det en äppelpaj i ugnen som snart är färdig, bäst att fjäska lite med tegellangarna som kommer i morgon.

När jag rotade runt i trädgården på eftermiddagen såg jag Pappskallarnas fina bil med husvagn efter. De kom hem från 40-årsfesten som Kvarten hade igår. Undrar hur detta var. Herr pappskalle och en kompis skulle vara Doakör bakom Elvis, iklädda kjolar, peruker, lösbröst mm. Hoppas detta är förevigat av någon hyggligt nykter person. Detta kommer att vara sevärt. Detta var dagens skvaller.

Nu ett litet kattcitat: Du har ropat på katten i tjogo minuter. Den sitter tre meter bort gömd i en buske och ler förnöjt.

En liten katt sträcker ut tassen för att röra vid ditt ansikte. Och plötsligt är du inte ensam och vilsen längre.

Luktar gott från köket nu *L*

Hörs och störs snart igen.

1 kommentar:

vimsan sa...

Hej
Jag har en utmaning åt dej i min blogg:)
Kram Jam o Spinn