måndag, september 14, 2009

Då har det äntligen hänt då....

Fick telefonsamtal från garaget igår. Axlarna ÄR PÅ VÄG!!!!!!!! Har bara väntat på dessa sedan i februari, då triken transporterades ner till garaget i Ulricehamn. Tur att jag drog i handbromsen och hämtade hem hojen i april. Om detta inte hade gjorts så hade jag varit utan pärlan i sommar igen.

Det är väl jävla märkligt att mitt bygge hela tiden har drabbats av strul, krångel, förseningar mm mm mm. När den byggdes om för ett par år sedan så skulle den vara färdig 31 mars. Den 7:e september hämtade jag hem den!!!! Allt jävligt som kunde inträffa, inträffade. Men å andra sidan så var det värt att vänta på.

Har haft fint besök just för en stund sedan, Herr Marberg, från Skara, kom farandes på hojen. Olle målade och jag rev ner läkt på baksidan av garaget. Fick en liten kaffepaus när han kom.

Det gick nästan bara att blåsa lite så lossnade läkten. Nu är det iallafall klart för ny panel även på denna sida. Plåten kommer upp på taket under morgondagen och panelen på onsdagen.

Kattcitat idag: En katt tar djungeln till förorten.

Den stannar upp mitt i jakten. Sätter sig ner. Tvättar tassarna. Tittar ogillande på dig. "Herregud kvinna" säger den "du är väl vuxen".

Skvaller inget idag för jag har fortfarande inte fått några rapporter om Pappskallens "doadebut"

1 kommentar:

vimsan sa...

Haha, tvärskön bild:) Allt som har med Trikebygge att göra tar tydligen tid, suck.. Jag har haft samma sak. Men OM jag har kortade bakaxlar eller ej...HAHA , Jag KÖR, Matte MEKAR, Gubben TANKAR:) men jag ska kolla.. Jag är en oteknisk stackare då det gäller motorer och grejer men jag tycker att de är skoj:)
Kram Jam o Spinn