söndag, september 06, 2009

Mutter eller massor med mutter

Vaknar tidigt, riktigt tidig, någon som jamar och jamar. Vill hon ha mat eller har hon mat (läs mus) med sig in. Jag orkar inte gå upp. Ger mej efter en stund, hon vill ha mat men det lång en halv mus under sängarna.

Skrev igår kväll att jag skulle trika idag för det skulle bli väder, och nog fasen är det väder alltid, inte som jag vill ha det, utan det HÄLLREGNAR. Vad ska jag då hitta på. Byta en ljusslinga i skålen vid balkongen, den gav upp igår. Förövrigt är det tomt på schemat, behöver inte vattna några blommor ute, det sköter ju han där uppe om. Får väl bli en ny bra deckare, en tänd brasa, gott te, en filt och en katt i knät.

Kanske kan gå ut i garaget en sväng, jag var ju emot en stenkant med ena bakhjulet och skadade fälgen lite. Kanske kan fixa till detta.

Jag har en fundering på följande: Lever Kvarnmannen. Han försvann som en avlöning häromveckan från Falkängen. Han är saknad och om han läser detta kan han gärna höra av sig.

På tisdag kommer äntligen snickarmäster. vi ska byta tak på garaget. Vi skulle egentligen plockat ner takpannorna igår, men det görs istället på måndag eftermiddag. Hjälp ska tydligen anlända från Korsgården *L*. Lillchefen kanske också kan komma????*L*

Inga kommentarer: