torsdag, oktober 31, 2013

Snurrig dag och en galen katt

Jobbade några timmar idag på förmiddagen, var lagom snurrig. Var inne hos Christian i hans butik, där bakades det pepparkakor och rullades mozartkulor för fulla muggar. Det fanns mycket nytt och spännande i butiken. Det är ju bara en vecka kvar, sen drar julcirkusen igång igen.

I kaffestugan, blommar en porslinsblomma, som en gång i tiden stod i mitt hem. Kan inte ha sådana för de doftar nåt så förb****at. Men fin är de.

20131031_1

Christian har pyntat lyktstolparna utmed bygatan, och mycket annat också för den delen. Duktiga Christian.

20131031_2

Nä jag kom hem så låg Lurvas i fåtöljen och gottade sej. Sen när jag gick och satte mej i vardagsrummet, efter jag tänt i spisarna, så fick han tokspel!!! Först for han in under mattan.

20131031_3

Jag kastade till honom en leksak, snacka om att han blev tokig och galen.

20131031_420131031_520131031_620131031_7

Dessutom så ringde min ortopedläkare och talade om att han skrivit ett nytt recept (se tisdagens blogg), så det finns att hämta på apoteket nu.

I morgon kväll så är det för höstens första krig, vi ska till Rolle och Anita å spela Fia med knuff. Jävlar vad taggad jag är!!!!

Ha det så gött!

Inga kommentarer: