tisdag, oktober 29, 2013

En spott i havet

eller en fis i universum, blev det av stormen Simone. Här rörde det sej knappt i löven, trots en klass tre varning. Jag var ute och for hela dagen men det blåste inte nämnvärt någonstans där jag var.

Lite jobb på förmidagen blev det idag. Alldeles lagom för mitt krôppaskrälle. När jag kom hem skulle jag intaga middagsdosen av min medicin, hittar inte asken. Börjar gå bakåt i tiden, söndag kväll gör jag alltid i ordning i färgglada dosetter en för morgon och en för kvällen (bra istället för att ta en i den burken en i den lådan osv osv). Detta gjordes som vanligt i söndagskväll plus att jag la 2 tabletter i väskan för måndag middag. Kom då på följande, den gamla asken tog slut och den nya öppnades, när jag var klar så kastade jag lite blisterförpackningar och den tomma asken INKLUSIVE den nyöppnade. Soptunnan tömdes igår!!!!!!! Får då krypa till korset å ringa ortopedmottagningen och tala om vad snurrpottan gjort… Läkaren är tillbaka på torsdag så han får väl skriva ut ett nytt recept. Skatan i gatan va retligt.

Våran ena katt, ni vet han den svarta, som heter Lurvas, han gillar skinka. Han gör vad som helst för skinka, framförallt “julskinka” och det har ju börjat att säljas, helgskinka heter det ju nu till Allhelgona. Han försöker stjäla från min macka, kommer en tass farandes, med gripklorna ute. Sen jagar han lilla Snutteruttan så hon sitter just nu alldeles förskrämd på köksbordet. Snart smyger hon upp på övervåningen och lägger sej någonstans. När jag sen går och lägger mej så kommer hon, då vet hon att det vankas godis. När detta är uppätet så lägger hon sej hos mej för att få gos.

Här en bild på Ligist nummer ett på Skagen, han sitter och blänger på min skinkmacka.

20131029_1

Men han är allt för go våran lille ligist, vad vore livet utan ett riktigt bustroll.

Ha en bra kväll och en fin morgondag.

Inga kommentarer: