lördag, oktober 12, 2013

En svart har blivit vit

JA min lilla svarta Kia är bortbytt till en vit Kia (passar ju en Skata). I fredags var jag och maken till Falköping och hämtade min sportis. En Kia Pro Ceed GT. Var och provkörde för några veckor sedan. Alltihopa är Anders på LP-bilar fel. Jag var och servade min och då såg han till att jag provkörde den här nya modellen av samma sort. Värkte på detta ett tag men bestämde mej för att byta.

Nu står den på parkeringen och jag är sååååå nöjd. Här är provexemplaret.

20131012_1

Instruktionsboken är som en hel bibel. En hel del är röststyrt så det är bara att ge ett kommando till telefon eller speleverk så verkställs detta med automatik. Det blinkar och tutar lite här och var, å det är MYCKE knappar som ska läras in.

20131012_2

20131012_3

Idag lördag var vi till Tidaholm till parken närmare bestämt. Billingebygden hade klubbmästerskap och Eva hade med sig fyra troll. Här ligger Ullis i buren. Första utställningen och hon blev två i sin klass.

20131012_4

Här ligger Pipen på domarbordet och kontrollerar att domaren skriver en etta i protokollet, för det blev han ju i sin klass.

20131012_5

Här är Smilla som blev fyra i sin klass, här kollar hon så att domaren skriver att hon var fin och trevlig, men lite otäckt var det, första utställningen för henne också.

20131012_6

Pipen och Elaine fick tävla mot varandra i panelen, Elaine kunde jag inte fota för så höll jag Smilla. Så till sist blev det gårdsmästerskap i huskattklassen, för Eva äger ju bägge. Vem som avgick med segern vet jag inte, men jag tror att det blev Elaine.

I morgon ska vi hämta en fönsterkarm som är renoverad, dessutom oh kroppen tillåter så ska jag vintervårda triken, för jag tror knappast att det blir någon mer tur i år.

Ha det bra resten av helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg bil du har skaffat dig KIANN!
kramar från mig Martina!