lördag, november 02, 2013

Tredje världskriget startade……

den 2:a november i Torbjörntorp hos Rolle och Anita.

Efter en mycket god middag en mystisk soppa med diverse ingredienser från havet så startade höstens krig. Stämningen var som vanligt på topp, det knuffades hej vilt och slagorden haglade.

20131102_1

Hittekatten, från Evas katthem, Harley som nu är tre år skulle vara med och spela Fia, han övervakade så att det gick rätt till, men vi från Kinnekulle tror att Torbjörntorparna fuskade för de vann båda slagen.

20131102_2

Gamlekatten Lina satt i mitt knä och hejade på oss från Kullen.

20131102_3

Porscha, också från Evas katthem, nu drygt ett år struntade i oss och låg i soffan istället. Tack till Rolle och Anita för en mycket trevlig afton.

20131102_4

Lördagen så vilade jag med stort V. Satan i gatan vad ont krôppaskrället gjorde idag, så jag tog det väldigt lugnt. När vi ätit middag så åkte vi till Minneslunden i Skara för att tända ljus när de som inte finns hos oss längre.

SONY DSC

Finns nog inget ställe som är så vackert denna kväll.

SONY DSC

Det var kallt och tyvärr lite disig. önskar jag hade tagit med mej ett Stjärnfilter. I kväll fick jag äntligen testa min fjärrutlösare som jag inhandlat tidigare i år. Funkade skitbra.

SONY DSC

SONY DSCSONY DSCSONY DSC

Nu sitter maken framför TV:n och jag i andra änden framför brasan. Det är lugnt och skönt. I morgon kommer vi att må bra, vilket många andra inte kommer att göra då det är många fester runt om kring.

Olle ska blåsa/räfsa och även köra med gräsklipparen det sista för att få bort det sista av löven, sen så byter sommarredskapen plats med vinterredskapen. Gräsklipparen byter plats med snöslungan.

Ha det gott resten av Alla helgons kvällen.

Inga kommentarer: