måndag, oktober 28, 2013

Veckan som gått

Måndagen så arbetade jag vid hemkomst så åkte jag till veterinären med Lurvas. Se tidigare inlägg.

Lurvas spottar ut sin medicin så det är till att hålla i honom ordentligt tills han verkligen svalt. Han pillar ute tabletten med tungan den lille skten. Olle fick fel på sin bil så han kontaktade LP-bilar i Falköping, kör hit bilen så det inte blir mer skador (urtrampningslagret har pajat). Verkstaden hade inte tid förrän den 30 oktober, men de kanske kan ta den tidigare, Anders hade precis fått in en lånebil, så den får han låna GRATIS i 14 dagar. Vilken bilhandlare/verkstad gör så?

Tisdagen så var jag till Skara, uträttade lite ärenden och fixade en blomma till far som fyllde 80 år på onsdagen. Det blev lite överraskning på tisdagskvällen för pappa, Tårta och kaffe och massor med skratt.

Senare i veckan så julpyntade vi i Gallerian, det var samma dag som jag ökade på min medicindos, mot nervvärken i axeln. Snacka om att jag var snurrig den dagen. Dessutom fick jag sitta uppe länge för att vänta på att skitkatten Lurvas skulle komma in. Han skulle ju ha medicin. Halv tolv gav jag upp, men tio minuter senare så slog det i luckan, så det var bara att ge sej ner för trappan och mata med ett piller.

Fredag, då gav min telefon upp också, det blev en tur till Elgiganten i staden för att fixa en ny. Min gamla hade åkt i golvet för många gånger. Nu köpte jag en Sony Xperia av nåt slag. Den funkar fint till att ringa och SMS:a med, det är det jag använder telefonen till.

Lördag förmiddag åkte vi till Ulricehamn för att hälsa på Ollebror Björn och Majlis. Vi anlände 11.04 enligt GPS:en. Tiden gick fort, väldigt fort, vi pratade och garvade och garvade ännu mera. Jag hade jägarns ont i magen efteråt. Tyvärr så kunde vi inte stanna över, för skitkatten skulle ju medicin på kvällen, så vi var hemma typ vid niotiden på kvällen. Dagen efter så var jag kass väldigt kass så det var vila som gällde.

Idag var det en tur till Falköping igen, tandhyginisten skulle göra rent bland mina gaddar. Efter det var det en fika hos bilhandlarn igen. Sen hjälpte jag honom med lite jordsäckar som skulle läggas som tyngd över lite grejer hemma, det ska ju bli storm. Var även hos Eva en sväng på hemvägen, fyra urgosiga katter hade ju kommit in. Jäklar va de var svårfotograferade, det blev som det blev.

Det är ju klass 3 varning i afton och natt, här rör det sej inte det minsta bland grenar och löv, det är kav lugnt. Undrar vad det ska bli? Det blir nog som vanligt en “fis i universum” av allt varnade som går ut i etern, iallafall här, det är värre vid kusten.

HA en bra “stormkväll” alla vänner.

Inga kommentarer: