söndag, februari 28, 2010

Social dag

Igår var vi till Torbjörntorp och spelade Fia med knuff.

2010_02_28_1

Från början så vart jag utsedd att jagas och knuffas ut, ständigt. Jag kom inte runt första hörnet förrän jag åkte ut. När jag väl fått in min första spelare i mitten så blev jag utputtad. Vi kör ju med reglerna att man får stå kvar i mitten tills man får en “tvåa” det blir ju mer spännande då. Utputtning från målet skedde inte bar en gång, utan det upprepades MÅNGA gånger. Det här går åt pipsvängen. Som en envis skata så hämtade jag faktiskt upp mej, och det rejält….. Jag VANN till slut! Kampen var hård, men jag gick segrande ur striden. Tack Gustavssons för en god match! Var hemskans kul!

Snutteruskan i Torbjörntorp ville också vara med i spelet!

2010_02_28_2

Efterverkningarna av FIA-vinsten igår, blev en social dag med en tur till Mor i Axvall,  med middag,  kåldolmar med potatis och lingon. Hade med mej den lilla “lappen” så hon fick se lite bilder från Skoghall. Katter och snö.

Därefter vidare till Karlsgården i Väring  för att fylla på bläck i pappas skrivare och köra en ccleander i deras dator. Där blev det kaffe och goda kakor. Lika kul varje gång för en skatunge har ju faktiskt en lika skataktig far! Det är högt till tak och grodorna hoppar frisk ur näbbarna!

Nu är vi hemma igen och har satt igång byggfläkten på övervåningen, vi har ett litet läckage från taket intill balkongen. Lite fuktigt på väggen och tapeterna ser inte roliga ut. Hoppas det finns en rulle i reserv, för jag vill INTE tapetsera om hallen uppe och nere. Trappan är ju så förbaskat besvärlig, men visst det skulle vara kul att förnya. Det var iallafall 10 år sedan som vi renoverade den biten. Men vi trivs med våran hall och trappa så varför tapetsera om??!!!!

Olle rapporterar just nu från soffhörnet att det vräker ner med vitt fluff igen. Som jag sagt tidigare, så ser jag inte detta från min lilla hörna!!

Inga kommentarer: