måndag, mars 01, 2010

Inga större händelser idag

Förutom att när jag steg upp och ner för trappan i morse vad hade då hänt. Jo det var FULL SNÖSTORM igen. Blir man trött eller blir man bara trött.

Ner till jobbet, skulle fixas en del. Vad vi gjorde var att städa två lägenheter i Sôlta. Sen kom Inge och sen kom det en journalist. När jag sedermera skulle åka hem så kom jag knappt upp på Falkängsvägen. För första gången under  alla år som jag kört odubbat hade jag problem att ta mej fram, och jag har kört utan dubb i  18 år. 

När jag närmade mej hemmet, det är en ganska kraftig backe upp från Gössätershållet, då går det en kärring MITT I VÄGEN. Hör naturligtvis inte att jag kommer så det fick tutas ett par gånger innan hon gick åt sidan. Är det ute och promeneras, så gå för bövelen vid kanten av vägen. Förgrymmade människa!

Olle fick jobba när han kom hem, han fick nämligen skotta!!!

Nu är det snart dax att krypa ner i lopplådan igen och sova en skvätt. Jag är faktiskt ganska mör. Ska bara kolla Facebook lite först, det kanske finns någon “knallkork” att chatta med lite. Herr Christian till exempel!

Ha en fortsatt trevlig afton!

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vi går nog i ide nu, vi vill ha vår! Tasskram

vimsan sa...

här var det sol imorse och jag blev så lycklig... nu är det en ny jäkla snöstorm igen!! Jag vill till värmen! Man blir ju fasen mer insnöad än man var på detta och att ta fram Triken känns väldigt långt borta just nu :(
Kram Jam o Spinn

Anonym sa...

Jag promenerar garanterat mitt i våran väg tills skidbacken är stängd, alla idioter till fartdårar borta och isen smält!!!!! Kramar från en envis granne med sin chester stående i en kruka :)

Skat-Ann sa...

Ja idet är inte långt borta.

Men snart är det vår. Triken börjar ju bli mer och mer färdig. Så det blir snart varmt.

Om du promenerar mitt i vägen på den vägen så är det helt OK :)