måndag, februari 22, 2010

Idag kroknade jag

Det är inte ofta jag kroknar på jobbet, men idag så gick det inte. Det kändes inte bra att lämna och gå hem, men jag var illa piskad. Vartenda jävla gångjärn i krôppaskrället knarrar och gör ont idag. Nacken och axel helt åt det varmare hållet (han med bockfot, horn och eldgaffel ni vet). Jag fick trösta mej med en vacker om än butter kissekatt när jag kom hem.

SONY DSC

När jag vilat lite, var jag ut till fågelbordet och fyllde på mat- Vad ser jag där, jo resterna av en fjäderkotlett. Undrar om det var Snutteruskan eller en rovfågel som varit i farten. Det fanns inga rester i huset i alla fall.

Grannen från Borås var här också i torpet. Gick dit och hälsade på henne. Där hade varmvattensledningen frusit. Dessutom så har taket på jordkällaren fått skägg eller snarare en “godag” (mösskärm).

SONY DSC

Ska nu fortsätta med min bok. Vad jag gör i morgon, beror på hur jag mår, men borde åka till staden.

Olle rapporterar från soffan att det “snöar rätt bra”. Han har utsikt mot gatlyktorna från soffan. Jag slipper se skiten där jag sitter.

Inga kommentarer: