fredag, februari 12, 2010

Mitt namn är Skat-Ann……

Hur blev det så?

Jo på min förra arbetsplats så hade jag medarbetare över hela landet från norr till söder. En kollega som hade arbetsplatsen i Skåne var en av mina bästa vänner. Maken och jag var och hälsade på dem i Helsingborg och kollegan var här och hälsade på oss när tillfällen inträffade. Vi var rätt “jävliga” mot varandra, men jag var nog värst!

En jul skickade jag honom en omgång med löshår, kollegan i fråga är nämligen väldig kal högst upp på skallen. Telefonen ringer morgonen efter och det fullständigt vrålar i luren: -Din jävla skata. Sen skattade vi. Detta fortsatte.  Att jag alltid kallade honom för Gåbbajävel eller Kalhygget, det tycker jag inte hör till saken *ASG’

Jag skickade en inramad bild på en riktig skata, som han kunde ha på skrivbordet:) Vi hade så kul. “kaxade och skällde i telefon” träffades vi så var det STORA kramen.

Han slutade på företaget och strax innan jag slutade så fyllde herren i fråga år. Vad hittar jag i butiken, jo en T-shirt med en bild på en jägare och med texten “Bättre en kråka i siktet än en skata i sängen” Ringde telefonen eller. Hans nya kollegor fullkomligt vrålade av skratt i bakgrunden. Då var det åter kommentaren – din jävla skata. Sen skrattade vi. När han kommer hem till frun så har han ringt upp mej samtidigt som han visade tröjan för sin fru. Frun asgarvade!!!!

Därav namnet Skat-Ann, detta fastnade i min lilla hjärna, och då föll det sej naturligt att min hemsida och blogg fått namnet.

Vi har faktiskt fortfarande kontakt via telefon och mail och det är så himla kul.

Ha en trevlig fredagskväll!!!

1 kommentar:

Inkan o Ligan sa...

Ja ofta finns det ju en härlig historia bakom.
Kul att läsa.