onsdag, februari 29, 2012

Gnällspik är jag idag

Ledig dag idag, hade tänkt göra både det ena å det andra. Hjärnan vill massor men leder och muskler säger NOT. Blir så trött på denna förbannade värk.

Tvätta och städa bilen = not.
Putsa fönster = not.
Dammsuga = not
En tur till staden = not
En tur till katthemmet = not

Blir lite långtråkigt, när vädret är OK och jag känner för att verkligen göra nåt, då blir allt not. Jag startat en tvättmaskin, det är väl vad jag klarar av idag. Jag var riktigt glad när jag tog mej ur sängen i morse. En sak ska jag väl klara av idag iallafall, det är att sätta mej vid den "stora" datorn och leta efter bilder, finns ju en del att gå igenom.

I morgon ska jag till arbetsförmedlingen och anmäla mej arbetslös, säsongens storstädning är klar och nu blir det väl kanske bara någon "spridd skur" vad gäller arbete innan cirkusen drar igång den 1:a maj. Skulle behöva åka till den stora staden Skövde också, men jag får skjuta på detta. Klarar inte av körningen när det är så här.

Känner mej faktiskt lite gnällig idag men nu har jag gnällt färdigt. Får ägna mej åt en bra deckare och kanske en mysig katt i knät, dock ej Lurvas, för han bara biter mej :)

Önskar er en bra dag!

//Gnällspiken

1 kommentar:

Therese Bergsmo sa...

Skrev ett långt inlägg igår, men det verkar inte kommit fram här i cyber-rymden :-(

Jag tycker inte att du är gnällig, när kroppen säger ifrån så säger den ifrån. Och det är viktigt att lyssna på den! De man kanske kan kalla gnällspikar är såna som gnäller över små-saker här i livet, dålig hårdag t ex. Vi andra som skulle vara glada om det BARA var en dålig hårdag har svårt att förstå gnället.

Men å andra sidan är vi ju alla olika med olika erfarenheter och "smärt-tröskel".

Hoppas du får bättre dagar & mer ork.

Kram