söndag, februari 26, 2012

Längtar efter våren…..

gör jag.

Idag var det stora projektet på tapeten, bära in den STOOOORA  Änglatrumpeten. det är inte det enklaste kan jag väl säga. Det är trångt och jävligt i källaren och bara 2,10 i tak så man får tilta på trädet genom dörrarna. Sen trappa upp och släpas över gruset och sen trappa upp i bostaden och naturligtvis ska den stå i det innersta rummet. Fick även leta rätt på något annat att ställa den på då den gamla "presenningen" hade läckor, så det blev vatten på golvet.SONY DSC

Nu är den på plats iallafall och fiberduken är på plats. Behövs ju egentligen inte, men vi har en svartvit katt vid namn Lurvas som gillar allt nytt. För att han inte ska nyttja denna fina (och giftiga) växt som klätterträd så får den en svepning.

De andra står på bordet vid min läshörna.

SONY DSC

På övervåningen i söderfönstret har jag ställt Kannorna två Röda och två Gula. I morgon ska jag plantera Begoniorna de har börjat skjuta skott ur knölarna så det är väl lika bäst de får lite jord omkring sej också.

Nu innan jag författade detta inlägg så hade vi lite pälsvård av Lurvas. Det är trimmer som gäller i hans fall. Därefter åkte maken till affären och jag tog fram kam och borste. Hur tror ni jag ser ut om händerna nu. Jo just det sönderriven med plåster, blodvite uppstod när det skulle borstas. Jag är ju inte den som ger mej när det gäller denna katt så vi tampades en stund och pälsen blev riktigt fin.

Nu ligger ha i sin fåtölj och gottar sig.

När mörkret nu börjar falla utomhus så letar sej snart "vildkatten" Von Snopen in i farstun för att äta. I natt hade han ätit upp sin skål med torrfoder plus att han nästan ätit ur en skål i köket och druckit en hel skål med vatten. Hoppas att han sover på filten som jag lägger i farstun om kvällarna, han är så försiktig när han smyger in, det hörs knappt att luckan slår igen bakom honom.

Vi märker att han är inne när vi kommer ut i köket, för då får han så bråttom ut genom luckan, när vi sen går in i rummet igen så hör man att han kommer in igen.

Nej nu ska jag sluta att svamla, önskar er en bra kväll.

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Oj! Vilken växt! Lite snålt att den inte får användas som klätterträd. Von Snopen verkar vara på god väg att hitta in på riktigt i alla fall.nosbuff