lördag, februari 04, 2012

Det tar tid….

innan allt som förut, som jag vill ha det och innan allt är på plats när en dator är ombyggd/reparerad.

Igår så var vi till Ulricehamn igen och hämtade min dator som Anders byggt åt mej. Därefter så är det bara att BÖRJA om igen. Allt ska installeras och letas rätt på, jag har nog hittat allt utom ett program, men det får vi ta via uppkoppling från "helpdesken".

Inte nog med att jag fick en ny dator, han satte i bättre begagnade delar i min gamla också, så nu finns det resurser ifall det skulle krascha, vilket Gud förbjude!

Helt plötsligt så är det jättekul att hålla på i Photshop igen, jag behöver inte vänta en kvart på att programmet ska starta och organizern är supersnabb. Har jag "kommenderat" en beskärning så vipps så är den genomförd. Textverktyget vipps så är det färdigt att skriva.

Jag kan fortfarande ge alla onda ögat för det är ilskans rött ännu. Ett riktigt sådant däringa "ailien-öga" Ömt som satan, men det går väl över.

Har jobbat några timmar idag, det var riktigt kul när det "surrade" i kaffestugan igen. Snart är vi där igen, den 1 maj så drar det igång igen.

Kallt som satan är det också, –17 inatt och har väl hållt sig runt –12 hela dagen. jag är trött på denna KYLA.

Nu blir det till att börja å¨Camilla Läckbergs, Änglamakerskan.

Ha en trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer: