lördag, juli 02, 2011

Knarkarkvarten

Lurvas gillar att vistas vid våran lilla oas i trädgården. Där finns det knark (kattmynta), som jag gillar att äta av och rulla mej i.SONY DSC

Det finns blad att gömma sig under, finns ingen som ser mej när jag tagit mej ett kattmyntarus.

SONY DSC

Sen kan man leka lite med vattnet också och dricka, sunkvatten är jättegott :). Finns friskt vatten både inne och ute, men sunkvattnet smakar bäst. Vi väntar spänt på att han ska trilla i, det kommer att hända, jag lovar!

SONY DSC

Som han hoppar och far runt den här plaskdammen så kommer detta att inträffa och jag kommer garanterat INTE ha kameran i beredskap.

Lille goe Lurvas som  sprudlar av livsglädje.

5 kommentarer:

Nea theCat sa...

Hoppas du har kameran i högsta hugg när det händer trots allt :D

Dui och Deco sa...

Han är en liten goding! Nosbuff

Puma & Sixten sa...

Vilken typ av kattmynta har ni? Den ser ut att ha vita blommor på bilden. Vår har blåa blommor, men Matte säger att den riktigt äkta har rosa blommor.

Se upp för vattnet Lurvas, det är blött.

Skat-Ann sa...

det är vanlig kantnepeta, med bå blommor, det finns även en som heter nepeta cataria (?) och den är den äkta amerikanska kattmyntan som alla vill ha tag i. Frön finns att skicka efter från en del specialhandlare på nätet. Jag tror den har vita blommor

Unknown sa...

haha Prinsen hälsar av någon outgrundlig anledning. *ler*
Tazzar sakta ikapp alla inlägg.
Kram o Tazz
pst... vart har alla roliga mail tagit vägen som ramlade in förut ? dst.... :-)