tisdag, juli 12, 2011

Varning för AirCall

Ringde en människa och smattrade på bruten svenska i telefon om att hon ringde på uppdrag av Telia. För att få fortsätta med mitt billiga avtal på mobilen så var jag TVUNGEN att köpa ett paket med telefon osv osv med en extra kostnad på 100;-/mån. Funderade vidare när vi lagt på och undrade varför i helvete jag måste göra på detta viset. Har haft ett prata på abonnemang i flera år som kostar 49;./månad och minutpris är 29 öre. Nu var minutpriset helt plötsligt 79 öre enligt smatterdamen i andra ändan. För att få fortsätta med mitt 29-öres abonnemang, så var jag då tvungen att köpa den här telefonen och hämta ut den på posten till en kostnad av 250:- och betala 100:/månaden i 24 månader, om jag inte hämtade ut telefonen så skulle jag debiteras 500:-.

Ringde  upp Telias kundtjänst och förklarade vad som hänt. Hon satt och ljög mej rätt upp i ansiktet enligt killen jag pratade med på kundtjänst. Jag betalade inte alls 79 öre per minut och jag var inte alls tvingad att köpa ett paket för att få fortsätta med mitt tidigare avtal.  Telia underbara Telia fixade allt UTAN telefon & extra kostnader. Synd att jag inte uppfattade säljarens namn sa han, för då skulle han anmäla henne!!!! Telefonnumret smattertjejen ringde från var 08/41010217

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för varninen!

Nea theCat sa...

De är fula de där callcenters! Har ett som jagar mig, ringde kl nio på kvällen i går.

Blir så sur på dem.

Nosgos

HK.Jonsson sa...

Nix telefon ett allternativ

Anonym sa...

HK.Jonsson...NIX är inget alternativ då de ringer på min mob den går ej att spärra Tyvärr enda chansen är att INTE SVARA om man inte känner igen Nummret så har jag gjort länge nu sedan VIASAT gav mig ett Abb i 18 månader a 499kr månaden =8982kr + de andra avgifterna som jag INTE Ville ha+att jag inte ens äger en TV..Viasat ringde jag svarade..Jag vill INTE Ha..de klippte det till jag vill Ha det är jävla Fult Gjort allra helst då man var långtidssjukskriven & hade väldigt hård ekonomi...0841010217 ringer hela tiden men jag svarar EJ har blivit vis av de Ruttna tele försäljarna ..vänl PIRATEN