lördag, februari 05, 2011

Jag är oskyldig!

Jag är oskyldig till allt som matte beskyller mej för.

Jag kan inte rå för att blommorna välter eller far i golvet när jag puttar på dem.

Jag kan inte rå för att mattorna inte ligger still när jag rivstartar.

Jag kan in rå för att jag gillar att jaga dammtussar under sängen eller bita i mattes tår som sticker ut under täcket. Eller bita i hennes fingrar, näsa eller armar när de inte är skyddade av täcket.

Jag kan inte rå för att jag gilla att jaga allt som låter eller rör sig. Husse och matte provocerar ju faktiskt mej, ibland i alla fall.

Jag kan inte rå för att det låter när jag jagar en tom Läckerolask över golvet.

Jag kan inte rå för att jag vill ligga i mattes ansikte på natten och att hon inte får någon luft.

Jag kan inte rå för att det låter om mej när jag har galoppträning i trappan.

Jag kan inte rå för att jag är hungrig jämt, så jag snor osten från mattes macka. Whiskycheddar är jättegott.

Jag kan inte rå för att jag inte visade mitt rätta jag hos Eva. Då låg jag mest och tryckte under soffan. Jag var ju en liten stackars blyg, rädd liten misse (ack vad matte bedrog sig)

Hörde att matte pratat med Eva om "Ånger rätt i 30 dagar" den går ut i morgon :)

Hur kan matte beskylla lilla fina mej, stolta svart/vita katt för allt detta. Jag som är såååååå fin. Eller vad tycker ni?

2011_02_05_1

Hälsningar Lurvas Von Öronlurv

8 kommentarer:

lillies lya sa...

Självklart är en så stilig kille alldeles jätteoskyldig! Tarvliga påhopp, det är vad det är. Och man MÅSTE klampa när man galopperar. Svart/vita katter är ALLTID alldeles jätteoskyldiga. Och människor VILL att man sover på deras ansikten. Så står det i lagboken.

Aldrig har jag väl sett en oskyldigare svart/vit katt...
Tassen! purr och nosbuff från svart/vita Kajsa

Anonym sa...

Du är ju helt klart oskyldigt anklagad. Alla katter vet ju att mattorna är av undermåligt material då de inte ligger kvar där de ska. Stå på dig kompis!

Dui och Deco sa...

Det syns ju på hela dig att du är oskyldig till allt! Så gullig som du är. Saker som rör på sig är fritt att attackera, man måste ju öva! Står det krukor på fönsterbrädorna står de fel om man inte får plats! Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilka hemska beskyllningar! Tror att matte måste kontrollera materialet i mattor, krukor m.m. Står de inte kvar är det säkert fel på dem. Kanske går på garantin? Du kan ju omöjligt ha med saken att göra. Kurr och burr.

Puma och Sixten sa...

Visst är du en så himla stilig herre, svart/vit och allt. Din Matte och Husse måste bara förstå att vi katter måste ha en gelen period i vårt liv som vi absolut rusar igenom. Tass på dig!!

Kattson sa...

Men har maatte verkligen sagt att du är skyldig till allt det där du räknar upp? Du får lära matte att en katt är nästan aldrig skyldig till nåt! Att det händer saker är självklart tvåbeningarnas fel.

Skat-Ann sa...

Tack alla som stöttar mej nu när jag är anklagad för både det ena och det andra :)
//Lurvas

Unknown sa...

Eh nä, självklart är du oskyldig.
Det är nåt alla svart-vita kattter har gemensamt liksom.
:-))