måndag, januari 31, 2011

En vanlig dag i Lurvas liv

Börjar tidigt riktigt tidigt så där vi tre-tiden på natten med att börja busa med matte, riva med tassarna i hennes hår, bita i håret, jaga tår under täcket. Sen blir jag utsläppt i huset vi sextiden då ska jag ha mat, så då äter jag min mat, jag snor mat från Smulan och äter resterna som Snuttis lämnar.

När matte åker till jobbet så stängs jag in i sovrummet tillsammans med radio Skaraborg, leksaker, torrfoder, vatten och toalåda. Hon stänger in mej för att kattluckan ska vara olåst så surdamerna kan gå in och ut som de vill, hon vill inta att jag ska smita ut (det är ju snällt). När hon väl har åkt, så massakrerar jag hennes blommor i fönstret. Dessa blomblad är lite tjockare och urkul att leka med. Jag uträttar vissa saker på lådan och spralar riktigt ordentligt så det är sand på golvet (matte får städa efter mej!) Därefter sover jag lite, gärna under sängen, för där känner jag mej trygg.

När matte kommer hem så får jag komma ut och busa i hela huset igen. Då mördar jag mattor, flyttar på mattor och är under mattor. Jag jagar slöa vinterflugor i fönstren, uppe på bokhyllan och över borden. En genväg över mattes tangentbord är given. Därefter kanske jag får lite blötmat. Samma visa som i morse upprepas allt som går att äta, äts! När jag ätit allt och allas mat så hoppar jag upp i mattes knä och rapar i hennes öra, jag har en hemsk andedräkt för tillfället men det kan hon ha, därför rapar jag en extra gång framför näsan på henne.

Nu ska det busas igen, massakrerar blommorna i vardagsrummet, även här tjocka blad som är kul att busa med. Är vedlådan välfylld kan det hända att jag har ner några klampar på golvet när jag inspekterar denna. Kan busa lite med småbitar som lossnar från klamparna. Därefter ger jag mej på gardinerna, de ska ha sej en omgång av mina klor. Då ryar matte på mej ??? Vaffödå.

Kan tänka mej en liten gosstund efter detta, en kort sådan för när matte klappar mej då kan jag kasta mej runt och ta armtag på hennes arm och krafsa med bakbenen samtidigt som jag biter henne i handen. Detta är jätte kul (tycker inte matte). Kollar lite på dataskärmen samtidigt när jag ändå sitter i hennes knä. Slår med tassen lite på tangenterna och byter sida.

Nu ska jag ha galoppträning. Täby galoppbana är flyttad till Skagen, Skoghalls trappa är helt suverän att galoppera i. Tar några vändor, sen ska jag busa med myntamöss och mörda mattan igen. Klätterträdet ska ha sin omgång och sedan kanske jag lägger mej högts upp där och vilar lite. Rast vila 5 minuter, sen börjar jag om på ruta ett igen. Då har förhoppningsvis husse hunnit hem också och slagit sig till ro i soffan då finns det nya tår och händer att busa med.

Husse och matte suckar, jag förstår inte varför.

Hälsningar Lurvas Von Öronlurv

7 kommentarer:

HK.Jonsson sa...

Verkar var ett jävla drag i denna katt))).Skulle inte skada om man själv hade lite av den energin må jag säga

Anonym sa...

Uj vilken fart det var på dig då. Jag minns själv när jag var lika ung och full i bus. Måste jama att du låter som en riktigt hälsosam kisse som motionerar så mycket.

kattafamiljen sa...

Hej Ann :-)
Nu är undersökningen uppe på min blogg.
Roligt att du vill delta.

Skat-Ann sa...

Dubbelsuck kamrater. Nu hada han ner en blomma i golvet också.....

Kattson sa...

Kära nån, vilka dagar, och nätter, du har. Bra att du ordnar med mattor, möbler och blommor så allt är i ordning. Tvåbeningar har ofta lite svårt att ställa allt på rätt sätt och på rätt plats.

Max & Måns sa...

Inlåst i eget rum är ok.
Att ha ner en och annan kruka med.
Men vad för illa har du gjort din matte om du måste lyssna på Radio Skaraborg hela dagarn?!
Skackars liten.
Nosbuff

Unknown sa...

haha Galoppträning är kanonbra.
Kram