söndag, februari 20, 2011

Tyckte inte om att vara ute

Idag skulle vi prova med att ta ut Lurvas i sele. Katten ikläddes en sele, inge problem, katten fick ett koppel i selen inga problem, Olle bar ut katten och satte ner honom, problem. Lurvas var skiträdd, bara fräste och la sig i snön, ner i källartrappan (med Olle i snöret efter) satte sig i hörnet och bara fräste.

Jag stog kvar där uppe och lockade, då kommer han upp, men kastar sig ner på marken och bara fräser. Då puttar jag in honom i kattluckan och går efter, dock ej genom luckan, och då sitter han på köksgolvet jättelugn. Den katten vill definitivt inte gå ut, inte än iallafall. Får bli till våren när vi sitter utanför och han får "gå ut i egen takt, om han vill.

Sen låg han i trappan och var allmänt nöjd.

SONY DSC

Olle konstaterade i dag att han är banne mej lika stor som Smulan. Ja vad ska det bliva av denna lurvtuss.

Nu skulle det lagas mat också. Finns ju en i huset som GÄRNA äter samma mat som de tvåbenta. Han är sååååååååååååå intresserad av vad som finns på bordet.

SONY DSC

Här tror jag faktisk att han siktat in sej på rödvinet Ler

Ha en bra kväll!

Jo en sak till, den 20 februari förra året, ramlade det ner lite vitt, sisådär 50 centimeter, kollade min väderdagbok förut när grannen sa att hon hade hellre dagens kalla väder mot det istället för det som var  för ett år sedan.

4 kommentarer:

lillies lya sa...

Men åhhh, vilken liten lurventuss han är!!! hahahaha, bilden på middagsborden påminner lillie om hennes tidigare ägare: överviktiga (f'låt jätteviktiga) katten Drottning Malin, som var alkoholist. Säkert! Man fick vakta glasen som en hök - hon älskade öl och whiskey... *suck

Dui och Deco sa...

Men det är ju fräckt att bli utsatt i det här kalla vädret! Klart man vill vara inne! Nosbuff

Unknown sa...

men men..... han är definitivt ingen utekatt inte
kram lurvas från prinsen som förstår

carola sa...

åh vilken härlig misse.
Önskar så jag bodde att jag kunde skaffa mig en till.

kram