söndag, februari 06, 2011

Igår såg det ut så här!!

SONY DSC

Detta kallas framsteg tror jag.

Efter alla hemska beskyllningar från matte så kan jag ju visa att jag även är en snäll kisse. Till och med rädda lilla Smulan bryr sig inte om att jag är i närheten.

Idag söndag eftermiddag kom Snuttis in med en mus som hon övergav och då fick jag den. Jag bar in den, halvslaktad till mattan i vardagsrummet, men det gillade inte matte. Så hon knyckte den. Det var snällt utav Snuttis att ge den till mej. Hon kanske trots allt är lite charmad av mej….

Vad jag gjort för övrigt är att testa nygamla leksaker som matte tog ner från vinden en sån däringa grej som det ligger en boll inuti som snurrar i ett spår, den var kul. Dessutom kom hon ner med en prasseltunnel, den är lite otäck än.

Idag har matte och husse varit hemma hela dagen så jag har sluppit vara instängd i sovrummet. Behövs nog inte i morgon heller tror jag för matte är ledig. Hennes chef tyckte att vi skulle ha en fridag igen. Husse jobbar eftermiddag dessutom så ska matte hitta på nåt får hon göra det på förmiddagen innan han åker till jobbet. Det har jag bestämt. Tisdag ska hon visst åka på inköpsresa men Chefen och en kollega så då får jag välan vara instängd.

Mate satt vid stora datorn en stund och fixade med något som heter julkort. Det var katter från katthemmet, där jag kommer ifrån, på bilderna. Hon säger att hon förbereder inför kommande jul åt katthemmet. Hon kollade även efter bilder till nästa års almanacka, undrar om jag får vara med på någon bild, kanske till och med ett julkort.

Hälsningar Lurvas Von Örontofs

5 kommentarer:

lillies lya sa...

Det ser väl vi att du är jamrans oskyldig!! Och snäll! Och *viskar för att inte Maurice skall höra* alldeles JÄTTESNYGG!!! Och stilig! Och charmerande! Och - ja... Jag tvekar inte ens att säga det... GULLIG!!!
nosbuff och kramis
Kajsa

Dui och Deco sa...

Snart kanske du inte behöver vara instängd. Nosbuff

Skat-Ann sa...

Ja visst är han snygg den lille charmerande som du säger Kajsa, han kan nog till och med sträcka sig till gullig.
Han ska tränas för att kunna vara ute som de andra två, men det är liiiite tidigt än, han är för skrajsen för allt än. Han är ju infångad i fälla ute så man vet ju inte om han drar iväg i ren förskräckelse.

Unknown sa...

Lika oskyldig som Bandit.
HELT klart alltså.
Kram

Nea theCat sa...

Det var verkligen snällt av Snuttan att dela med sig av sin mususling. Hon gillar dig nog i alla fall skall du se.

Nosgos