fredag, januari 14, 2011

Nu är Sôlta (64) huset omstajlat

När vi började att göra i ordning 64 huset igår så blev vi helt enkelt så jävla less, så vi åkte och shoppade, jag och chefen. I detta hus är det fyra lägenheter om två rum och kök som används som vandrarhem.

Vi gick hårt ut på morgonen, men vi kroknade snabbt. Vi måste göra nåt åt detta, jag får fixa det någon dag sa Mia. Efter en stund så kom slaven med förslaget, vi åker nu. Ner till Second Hand i Götene, köpte fyra jättefina soffor och en fåtölj. (Dessa levererades under fredagen). Vi fortsatte därefter till Jysk i Skara och handlade massor med nya grejer, täcken madrasser överdrag mm.

Idag stajlade vi maken och vaktis fick rycka in som bärhjälp! Så snyggt det blev!!!!!!! Vi gick omkring och myste det sista, så bra blev det. Jag har under den tiden jag jobbat på Falkängen, hatat att städa dessa lägenheter, men nu blir det riktigt kul att gå dit upp.

Vad gäller katterna så funkar det väl hyfsat. Snutteruskan ligger numera på tvättkorgen i badrummet men igår låg hon på översta platån i klösträdet och Lurvas satt på platån under!!!! Senare så låg Smulan framför kaminen och bastade och Lurvas låg cirka en decimeter från hennes svans!!!!! Kallar jag framsteg.

Katter har ju en förmåga att se bedrövade ut och det gör tjejerna, framförallt Snuttis, hon har sålt smöret och tappat pengarna. Det skär i mattes katthjärta.Men det är bara att härda ut.

Nu tillönskas alla läsare en riktigt trevlig helg. Första helgen utan julpynt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Trevlig helg själv.
Hoppas det går bra snart.
Här är ljusstakarna uppe än.
:-)
Kram