måndag, januari 17, 2011

Nattmössa

I natt har jag haft nattmössa på mej :). Lurvas har legat som slickad på mitt huvud. Framben om ena sidan av skallen och bakben på andra sidan. Har puttat undan, vänt på kudden, lyft undan, flyttat på mej inget har hjälpt mot denna värmande mössa. Har med andra ord inte sovit så där jättebra precis.

För övrigt går det ganska hyfsat. Alla är på sin vakt, framför allt den lille, så fort någon rör sig så upp för trappan, halva trappan, sen ner igen och kolla läget, för nyfiken är han. Det är bara i sovrummet som han är riktigt trygg.

Pratade med Eva på katthemmet idag också på torsdag ska jag fotografera nio!! nya katter…. Katter ut = katter in. Vi bestämde även att nästa torsdag så är det dax för att göra Lurvas till en "det". Mycket uppbokat nästa vecka och det är inte bra för min psykiska hälsa. Då blir Skat-Ann väldigt stressad. Har i alla fall inte bokat mer än en grej/dag. Kan inte ha två saker inbokade samma dag, då blir det panik!!!!

I lördags var kamraterna Anita och Rolle här. Vi spelade naturligtvis Fia och jag vann bägge omgångarna…. Härligt. Söndagen ägnades åt att slappa lite och grannarna kom med en kasse från Göteborgs kex, jag hade varit kattvattnare och blommatare i två dagar.

Måndagen började med ett besök på apoteket, ja det vanliga apoteket, inte röda näsan. Efter detta så var jag till Mörk och Söner och köpte kattmat för småkatter, efter det äntligen dax för ett besök hos Linda, söndagsbästegåborthårfrissan, jag hade  tid för den årliga permanenten så nu är det lockar igen. (behöver inte sticka fingrarna i kontakten som Peter gör när han har tråkigt) Nu är det inte platt fall när hjälmen snart åter tryckas ner över skallen. Kanske lite tidigt att tänka så men det är bara så jäkla gött att få ordning på håret igen.

I morgon ska det arbetas, vi ska göra färdigt i 64:an och i 68:an ska vatten och värme på, det blir en del städ också och massor med skitprat, med andra ord som vanligt :). Tur att jag har en underbar chef och underbara arbetskamrater.

Borde ha ringt bästaste Lena i helgen, men det blev inte av, får göra detta  på onsdag när hon är ledig (?).

Nu en stund på Facebook, sen natten, förhoppningsvis utan mössa.

 

Inga kommentarer: