torsdag, januari 06, 2011

Lurvas är hemma

Var till Eva och hämtade Lurvas idag. En skygg liten svart/vit långhårig katt på cirka 4 månader. Vi hade ett helvete att hitt honom för han smet när vi skulle plocka in honom i transportburen. Vad vi letade, till slut sa Roger, har ni kollat bakom kaminen. Det hade vi inte, och där sitter han, men skrämda ögon. Stackars liten, han har varit med om mycket i sitt korta liv. Infångad i fälla i Lidköping. Kom till katthemmet förra veckan.

Nu är han hemma och han vet var toalådan och var mat finns, sen satt jag i sovrummet och gosade med honom. Nu har han gömt sig någonstans och paddorna smyger runt och letar. Jag har inte hittat honom och inte paddorna heller tror jag. Får väl göra  en ordentlig genomsökning av vardagsrummet, jag tror han finns här någonstans.

Hoppas att detta går vägen nu, har låst luckan ut så "di gamle" får finna sig i att säga till om de vill ut. Snuttis sitter just nu och slår på kattluckan, men hon har just varit ute så hon får vänta.

Maken är på bio i kväll med yngsta dottern och mågaspiranten. De åkte till stora staden Skövde.

Ha en riktigt bra kväll!

8 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Hoppas att det går bra. Vi vill gärna se bilder sen när det lilla livet känner sig mera hemma. Nosbuff

Max och Måns sa...

Vi hoppas också att det går bra!
Nosbuffar

Skat-Ann sa...

Ja jag hoppas att det går bra nu denna gång. Bilder kommer när Lurvas har vant sig.
Tack för omtanken Kattpolarna

Unknown sa...

hihi Storstan, tja?!......
Ska han stanna ?
Kram

Skat-Ann sa...

Ja Inkan han ska stanna är det tänkt. Det går bättre denna gången än med Vilja, kanske för att han är väldigt väldigt rädd och inte "går på" tjejerna som hon gjorde.

Unknown sa...

Oki, då vet jag. Tänk att du svek Tottemannen. :-(
Snyft, å hans vägnar.

Skat-Ann sa...

Hörru Inkan!!!! Jag har inte svikit Totte! :)
Hoppas du har det bra, snöar det eller regnar det norrut?

Anonym sa...

Vi håller tassarna för att det går bra med Lurvas!

Tass

Molly & Grabbarna