tisdag, januari 25, 2011

Finfint ställe att ligga på

Husse och mattes vedförråd vid kaminen, där är det fint att busa och mysa!

SONY DSC

Just nu så morras det lite, Snutteruskan ligger vi elementet och den lille rackarn kan ju inte låta bli att gå nära. Han har blivit modig Lurvas!

Veckan började med ett besök i Skara för att fixa in internet hos Yvonne. det var en kod och lite lösenord som skulle reggas, å nu fungerar det som det ska.

Idag var jag till Falköping med bilen, hade fått kallelse, en batterikabel skulle bytas på den här modellen. Medans verkstaden gjorde detta så var jag ner på LP-bilar som ligger i andra änden av staden och busade med dem.

Världens underbaraste bilaffär, 3 bilar får plats i hallen. Anders han som har hand om firman sedan fadern gick bort är en riktig rackarns busgubbe. Mamma Idegun snart 83!!! år, den enda som använder och har dator, sköter kontoret. (När Olle var och tittade på den bilen han har nu så var inte Idegun på kontoret, då gastade han på mej så fick jag sköta förfrågningarna på datorn) Därutöver så är det Arne som är anställd som säljare. Å jädrans vad bilar de säljer å det är alltid lika roligt att komma dit, det kramas och det ska fikas och det ska skojas. Dessutom så blev jag bjuden på lunch också.  Det finns inga slips- och kavajnissar där inte :))) Så är det någon som går i bilbytartankar – åk till LP-bilar i Falköping!!!!

I morgon är det jobb som gäller, jippppppiiiii!

4 kommentarer:

Unknown sa...

haha Coolt ställe att ligga på. *ler* Kram

Gunilla och Frasse sa...

Åh, först nu lyckades vi nosa rätt på er fina blogg - vi såg bara hemsidan när vi tassade in sist. Slarvigt av oss :( Självklart lägger vi er i vår länklista nu!
Vilken mysig liten kille Lurvas verkar vara. Och mamma Idegun vid datorn - vilken cool dam!
Kramar och tassklappar

Skat-Ann sa...

Ja Inkan ett trevligt ställe å vara på om det inte är staplat för mycket ved får då åker klamparna i golvet.

Gunilla & Frasse! Trevligt att ni hittat min blogg. Glad blir jag om ni länkar till oss oxå.

Kattson sa...

Lurvas verkar vara en liten vinnare. Kommer säkert bli en kavat herre när han känner att han får stanna i hemmet och blir älskad på sina egna villkor. Lite långt att åka till Falköping för bilaffärer för min del, men den låter sannerligen intressant.