måndag, mars 08, 2010

Cirka 1000 bilder !!!

Idag har vi inventerat “gamla element” och husgerådsattiraljer i lägenheterna. Har några hus kvar till morgondagen. På  onsdag ska vi åka på studiebesök till Tidaholmstvätten, se hur det fungerar på ett tvätteri. Kul att se hur de viker lakanen.

På torsdag ska jag åka till min bror, som idag har varit hos Kamrat Ormen och hämtat fyra!!! pärmar med bilder. det var nog sisådär tusen bilder (hemska tanke). Dessa ska jag scanna in. Dels för att visa på Återträffen och dels för framtida bruk. Det kanske kan bli en bilderbok. Katten Sippo har ju gett ut en bok, så då kan väl jag göra det också :)

Ove och jag ska även gå igenom den medlemslista som han fick av Ormen idag. Ska göra en adresslista så inbjudan till träffen kan skickas ut.

Sotarnissarna var här idag, de  klättrade gladeligen upp på taket, och inte rasade de ner heller – tack å lov. de hade varit uppe på värre tak i vinter. Hemska tanke när detta rasar ner, hoppas ingen är ute på baksidan då, vi har inget tak över den dörren. Det kommer väl att höras när det börjar att kana, då får vi lägga benen på ryggen.

Skvaller och skandaler är idag, som tidigare dagar, lika med noll.

1 kommentar:

Inkan o Ligan sa...

Herrejösses vad bilder.