torsdag, mars 04, 2010

Tankeöverföring eller samma tanke

Pratade med Storchefen igår, hon var här en sväng och lånade en film bland annat. Vi snackade lite om ett av husen. Var vattnet verkligen avstängt där i detta hus. Jag försäkrade detta. Hon åkte vidare till byn för att fixa lite. Tanken börjar mala i skallen på mej, var det verkligen avstängt. Jo jag visste att vi hade stängt av detta. Vaktis var ju också med så nog var detta gjort. Tanken maler vidare….. När klockan var strax efter ardeton så sa jag till gubben. Jag måste åka ner och kolla en grej. En lugn och ro för själen kontroll… Annas kan jag inte sova i natt.

Jodå, vattnet var avstängt. Lugnt inga frusna rör inga läckande kranar eller söderfrusna mätare.

Idag ringer Storchefen och frågar en sak om datorn. det var snabbt fixat på telefon. Då talar jag om vad jag hade gjort igår kväll. Asgarv i luren – precis samma sak hade hon gjort c:a 10 minuter före mej. Hon hade nog just gett sej iväg runt kröken när jag kom från andra hållet.

Konstigt – men vi tänker så lika och allt går så lätt. det är helt otroligt att få jobba ihop med en sådan människa.

Hon påbörjar – jag avslutar. Eller så är det tvärtom.

Nu har jag läst alla böckerna i serien om Berlinerpopplarna. Helt fantastiska, roliga och lite annorlunda böcker. Rekommenderas varmt Författare Anne B. Ragde.

1 kommentar:

vimsan sa...

Det är ett så typiskt beteende fast man egentligen VET.. Efter känns det ju i alla fall lugnare, haha
Kram Jam o Spinnended