fredag, mars 19, 2010

Katt i påse

En för djävlig natt utan sömn, har det varit. Vad tråkigt det är!!! Kan ju inte börja städa mitt i natten, läsa eller kolla datorn är vad jag kan ägna mej åt. Dricka te också för den delen. Inte fasen kom John Blund med sin sömnpulverpåse, i natt, han hade behövt en hel säck. Inte är det fullmåne heller!!!! Tog igen lite sömn på förmiddagen i söndagsbästegåbortfåtöljen.

Efter att jag städat och så vidare, så bjöd jag Smulan på lite Kattmynta i en påse. Här kommer några bilder på detta

Katt i påse ett

SONY DSC

Katt i påse två

SONY DSC

Katt i påse tre

SONY DSC

Katt i påse fyra

SONY DSC

Nu efter den “Kattmyntakicken” så gick hon ut,  kanske ska kolla om det finns några fjäderkotletter eller någon mus vid fågelbordet. Hjortarna är också där ofta, men de är nog lite mastiga att bita nacken av.

En fördel med denna vinter är att Snutteruskan, storjägaren, INTE har släpat in massor med möss.

Har också idag postat de inbjudningar för Återträffen till de som vi vet namn och adress till. Hitintills 29 stycken. Väntar på att Ormen och GP ska lösa vissa frågetecken. Sen är ryktesvägen en bra väg att skicka inbjudan på också.

Ska ni kolla tranan i kväll Willy alltså. Jag ska inte göra detta men det är nog väldigt många som kommer att göra och även rösta på han med två vänsterben av trä.

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Ååååh, Smulan fick en hel godispåse för sig själv! Storlek kryp-in-i. Vad sugna vi blev... Kurr och burr.

Wikki Bloggkatten sa...

Det klart man kan städa mitt i natten? Varför ska man inte kunna göra det i sitt eget hus? Och sen sova lite på dagen? Gör som vi katter - sov när du vill, röj när du vill?!
NosPuss Wikki

Inkan o Ligan sa...

Men kattipåseleken är juh en kanonlek. :-)