fredag, mars 26, 2010

Bror min hade premiärtur

Idag så hämtade Ove sin Night Train på MC firman. De hade fått hämta den förra helgen för den startade inte. Nya hojen!!! Nu hade de lokaliserat felet och Ove fick tillbaka den idag. Pappa skjutsade och naturligtvis så åkte han hoj hem. Väl hemma så vände han på gården och drog en sväng till. Det blev väl en tur på 10 mil.

Olle mötte i morse när det var nollgradigt en hoj när han var på väg till jobbet- Det kan vara så att det längtas efter att få åka nu. Vi är vana, sen flera år att åka i mitten på mars. så nu rycker det i gasarhanden.

Själv var jag till Mariestad och gjorde det jag hatar mest av allt, handlade. Avskyr affärer, dock inte blomsteraffärer, de är kul och det brukar bli dyrt. Plockade in allt på sina platser. Därefter läste jag ut en bok som det inte var mycket kvar på. Åt middag (eller lunch för finare folk). Tog sedan ut dammsugaren till bilen och städade ur den inför avlämningen nästa vecka. Det är inget kul att lämna ifrån sig en skitig bil, men det är jäkligt kul att hämta en ren bil.

Vad ska vi göra i helgen tro? Har ju ingen hoj att åka på så det blir väl annat pyssel. Det kanske är dax för Olle att provstarta hojen. Endast starta för ut ur garaget kommer vi inte än. Alldeles för mycket snö på den övre platån än så länge, och jag tänker inte skotta!!!

Ha en bra fredag!

1 kommentar:

vimsan sa...

Ja nog rycker det i gasfoten men vi ska få snö igen på söndag så min Trike hinner bli ålderstigen innan den kommer ut :(
Ha en kanonhelg:)
Kram Jam o spinn