torsdag, mars 05, 2009

Tagga bilder (mutter)

Nu är kyl/frys på plats och rackarns vad plats det blev med en gång. Den här är lite högre än föregångarna. Då var den en liten frys och en liten kyl som stod uppepå varandra. Nu är det två i ett (vi är moderna nu). Dessutom så har vi en extra frys nere i källaren. Bra att ha ifall det kommer en död älg, gris eller hjort nerdimpandes på tomten *L*. Eller kanske (hemska tanke) jag får för mej att baka bullar eller nåt liknande. Våfflor går ju också att frysa, sen kan man köra dessa i brödrosten, sägs det, de blir som nybakta. Tänk på det Fru Persson! *L*. Våffelsmet gick också att frysa, jag har testat, och det fungerade även att grädda den sedan (hihhihi).

Datorn verkar OK har hottat upp minnet från 2 till 3 gig, men det får nog bli lite till. Fixar detta nästa gång jag far till staden, då lär det väl dröja. Kanske kan skicka bud med någon. Nu återstår dock ett hästjobb, ska sortera och tagga alla bilder, drygt 8000, får väl se när jag gitter att börja med detta.

Snart dax för Antikrundan, kul att se vad vi kan sälja denna gång. Olle och jag brukar kommentera sakerna och skrika såld när något är för anskrämligt, stort eller värdefullt. Vem vill ha en stor jäkla kandelaber värd tusentals kronor på soffbordet (den kan ju skymma TV:n) eller en kinesisk urna för sisådär 100 000 ståendes i ett hörn *L*. I bankfacket gör det ju ingen glad.


Hej hopp för ikväll, återkommer snart med nytt dravel......

Inga kommentarer: